Viser søkeresultater 1 til 10 av 143
Threaded View
-
11-07-08, 21:01 #6
Måske skulle du prøve at supplere med lidt calcium. Kan nemt ske, at man kommer i underskud, når der er mere D-vitaminet til rådighed for kroppen, end det plejer at være. I en sund krop, er det calcium, der hersker over ro i læggene eller det modsatte, ved underskud.
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Mht. til søvnkvalitet og varighed - ja, det er ikke nemt at huske, hvordan man sov før man var syg og hvor længe. Kan meget vel ske, at denne "dødeligt dybe" søvn, der karakteriserer visse tilstande ved lavt stofskifte - ikke er den gode søvn, men den tilvante søvn. Hvis det ikke var den rette søvn og nok af den - var du nok ikke så oplagt i dagtimerne, som du skriver du er. Plus - symptom nr. 1 på søvnunderskud ofte er netop spisetrang (kulhydrater). Den har du heller ikke.
Det vigtigste her er, at du er oplagt når du er vågen. Det er i hvert fald, hvad folk med lavt stofskifte, sædvanligvis savner. Søvnbehovet for ældre er også mindre end for yngre, så måske er det ved at komme på niveauet med, hvor det hører til? Hvem ved.
Jeg kan godt forstå din milde skepsis. Og det kan også godt være, at du skal indstille dig på diverse variationer i forløbet. Man siger at enhver tilstand tager det lige så lang tid at afvikle, som det har taget at "indvikle". Det tror jeg nu ikke helt på. Ikke 1:1 i hvert fald, Men alligevel kan der komme hop op og ned. Det skal det, før tingene finder deres naturligt leje igen, efter mange år med uorden. Hovedsagen er, ikke at falde i et hul hver gang det sker, og (til)lade tiden arbejde for sig. Håber du husker det, hvis noget afviger fra dagen før.
Personligt mener jeg efterhånden, at D-vitaminet er det vigtigste hormon (jo, det er hormon), der arbejder sammen med thyroidhormoner på enzym-niveauet. Og afgørende for, ikke kun sundheden, men også for hvordan kroppen kan udnytte alle andre hormoner... Så held og lykke til. Og gratullerer, at du har overvundet dig selv og gik i gang med at prøve, trods en stor skepsis.
Jo, denne tekst lægger jeg på i weekenden eller kort efter.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat

Bokmerker