Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
Nærmer seg en blogg dette ?
Meget fint! Og så hænger det godt sammen i et forløb, som man så kan følge uden for mange afsporinger. Bliv ved. Det er godt.

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
Det betyr jo bare at pulsnivået er mye høyere - og det MÃ… være pga D-vitaminet. Dette må jo igjen påvirke cortisolet for det er jo det og andrenalinet som styrer pulsen.
Og mitt oppi dette har jeg altså halvert Armourdosen.......
Hvor lenge.........
Selvfølgelig er det D-vitaminet, der virker. Og så endda midt om sommeren, hvor "man" plejer at sige, at vi har ikke brug for tilskud, fordi solen skal nok klare det for os.

Det er jeg ikke enig i. Ikke når det gælder stofskiftesyge. Det er en kendt sag, at de fleste med lavt stofskifte ligger i et betydeligt underskud af D-vitamin og dette ikke kun her i Norden, hvor solen kun nytter et par måneder om året.

Derudover og oven i selve sygdommen, der svækker optagelsen af D-vitaminet - falder den ellers naturlig evne til at danne og optage D-vitaminet med alderen og således er denne evne allerede for nedadgående efter man har passeret de 30 år, for helt at ophøre når man er 60-65 år gammel, så det er ikke bagateller vi snakker om.

Personlig har også jeg oplevet tydelig effekt af D-vitamin, som jeg indtager i størrelsesorden 1000 IU af D3-vitamin (Cholecalciferol) hver dag, året rundt.

passat90 har den 8. juli postet her på Sonjas et nyttigt link til et pdf-dokument om D-vitaminet i forhold til lavt stofskifte: http://www.goodhormonehealth.com/VitaminD.pdf . Jeg er ved at få det oversat til dansk og vil poste oversættelsen i passat90` tråd.

Der findes faktisk meget materiale om D-vitamin-relaterede emner på Nettet, men mest på engelsksprogede sites.

Godt gjort n`Finn. Du er på rette spor, selv om til vinter bliver du nok nødt til, alligevel øge Armour-dosen en smule. Men det er også som det skal være.