Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Overdosert?
Hybrid View
-
09-07-08, 11:16 #1
Anbefalte maxdoser er nok for teoretiske for oss. Våre er veldig individuelle - vi tåler somregel bare bittelitt over trivselsdosen.
Om idaldosen er 200 så tåler du ikke 225 - sånn omtrent da.
Men den grensen er ikke altid tydelig med en gang, og noen ganger bør man ligge ganske høyt over den lenge for å få igang systemet. Når det er igang vil en merke at dosen er for høy, og senke den.
Mitt intrykk er nok at det er store variasjoner i hvordan den enkelte påvirkes av lavt stoffskifte.
En forklaring kan være at kroppen har mange celletyper og disse har jo individuelle egenskaper også, så da åpner man for å kunne si at man vil merke det tydligst der en har de svakeste cellene.
Det thyroxinet gjør er jo å åpne for oxygentilgang til cellen - omtrent som å åpne trekken på en vedovn.
Visse felles symptomer har vi jo, bla lav temperatur - som jo er et resultat av lav stoffskifteaktivitet. Men ikek la deg lure av hvordan du føler tempen er. Du kan føle at du fryser selv om du har 40 grader og omvent.
Om natten er det bare stoffskiftet som jobber (skal jobbe) og derfor er tempen like etter at du våkner et resultat av nattens stoffskifteaktivitet.
Målt på tradisjonellt vis med det samme du våkner vil si noe om stoffsakifteaktiviteten.
Alle er vi jo unike Toto, det må vi ikke glemme, men kløe har iallfall jeg - særlig på ryggen og mellom øynene.
Mange har jo kløe på ryggen og jeg ser det sånn at jeg er av dem - bare det at jeg ikke har merket det - før nå......
Fordi stoffskiftet mitt har vært så lavt i alle år.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker