Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
03-07-08, 14:39 #2
Mye av det høres ut som meg.... Sleit veldig med hodepine, og når alle rundt meg (familie, kollegaer, venner) reagerte på dette (jeg går sjelden til lege) fikk jeg legetime i begynnelsen på april (hadde sliti med dette siden romjula). Jeg hadde også mye andre "endringer" i kroppen som blant annet at jeg hadde gått fra alltid å fryse, til alltid å være varm/svette, ble fort sliten/anpusten og at jeg hadde blitt mye svakere (muskelstyrke). Det viste seg at hvilepulsen min lå på 130, så jeg ble sendt rett hjem til sofan med Pranolol (som jeg forøvrig fikk yme bivirkninger av).
Jeg kom raskt (2 uker) til endokrinologen og hun konstanterte Graves (pga TRAS). Jeg begynte på Neo-Mercazole med det samme, og trappet ned Pranolol i løpet av et par uker. De første to ukene gikk jeg på 20 mg Neo-Mercazole, de neste tre på 10 mg før jeg ble dosert ned til 5 mg. Legen hadde regnet med at jeg skulle halvere dosen etter nye fire uker, men da hadde verdiene økt igjen, så jeg får fortsatt på 5 mg.
Jeg ble mye bedre etter et par uker på Neo-Mercazole. Så ble jeg helt bra. Nå begynner jeg å kjenne det i hodet igjen, og pulsen øker sakte men sikkert, men det kan jo være at verdiene øker igjen også... skal ta nye blodprøver neste uke, så da får jeg se.
Selv føler jeg at alt "gikk på skinner" når jeg ble dårlig. Jeg har skrytt masse til endokrinologen, hun syntes det var hyggelig å få positive tilbakemeldinger, men mente jeg burde takke fastlegen for at hun fanga det opp så tidlig (første gang jeg kontaktet henne om dette) og insisterte på at jeg skulle komme raskt til spesialist.

Svar med sitat
Bokmerker