Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Tråd: Endnu en ny fra Danmark
Threaded View
-
21-06-08, 10:09 #19
Hej Giaro,
Opprinnelig skrevet av Giaro
Det lyder fornuftigt, at din mor er begyndt på jern og selenium. Jern er jo nederst i referencerammen. Jern bør tages til frokost ikke morgenmad, hvis man tager sin medicin om morgenen.
Jo, det er standard at lave T3 og T4 målinger i Danmark eller i hvert fald T4, hvis man altså er i behandling for stofskiftet. Det er dem, der ikke er i behandling som kun får foretaget TSH prøven, og man har jo lov at bede om at få prøverne
Jeg ville ikke selv lave om på medicinindtag til om aftenen bare på grund af mælk med mindre hun drikker en hel liter mælk om morgen.
Jeg får T3 som forsøg, og det hjælper på mig. Forsøget foregår på Herlev hospital. Umiddelbart ville jeg ikke forsøge at få T3 til din mor, men fordi TSH ligger på 1.9 så ville jeg øge den nuværende medicin en smule til TSH kommer ned under eller omkring 1.0, hvor de fleste har det bedre. Min egen TSH ligger på 0.2, og der har jeg det godt. Og så ville jeg vente lidt på at jern og selenium samt B-vitamin gør sin virkning. (husk jeg ikke er læge)
Få endelig også tjekket din mor for D-vitamin mangel - blodprøve fastende. Det er vigtigt, hvis den ikke allerede er tjekket.

Svar med sitat
Bokmerker