Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Tråd: Endnu en ny fra Danmark
Threaded View
-
17-06-08, 21:53 #16
Bruker
- Medlem siden
- May 2008
- Sted
- Danmark
- Meldinger
- 8
Hej Igen
Tak for alle jeres gode råd ! Min mor har d. 21.5.2008 fået B12 vitamin indsprøjtning hos sin læge. Hun fik ikke taget blodprøver i den forbindelse, så hun begyndte også at tage folinsyre og B6 vitamin.
Efter et par dage begyndte min mor at have lettere ved at finde ordene, når hun skulle snakke, og hun er derfor begyndt at snakke mere, tage telefonen når den ringer, og selv indlede en samtale ved familiesammenkomst. Stavning går det også meget bedre med, ligesom hun har fået mere liv i ansigtet. Og det er jo rigtigt dejligt
Hun har dog stadigvæk en del symptomer, og har fortsat problemer med hukommelsen, og når hun er træt (hun sover meget) har hun stadigvæk problemer med at finde ord.
10 dage efter hun fik B12, fik hun taget nogle blodprøver:
B-12: 694 pM (>200 pm)
Homocystein: 8,2 mM (5,0 – 12,0)
P-Folat: > 54,4 nM (4 – 20)
P-jern: 10 mM (10 – 35)
P-Transferrin: 24 mM (24 – 48 )
TSH: 1,90 miU/L (0,4 – 4,0)
Der er desværre ikke lavet målinger af T3 og T4 (det gør man som standard ikke i Danmark, hvis TSH ligger inden for reference området).
Efter at have modtaget prøve resultaterne er hun stoppet med folinsyre. Men er begyndt at tage jern og selen.
Hun er samtidigt begyndt at tage Levothyroxin om aftenen i stedet for om morgenen, efter vi blev opmærksomme på at det ikke må indtages med mælk, som hun altid drikker til ’frukost’.
- Men er det nu også klogt ? Mon hun risikerer for høje værdier ?
Som step 2 havde vi overvejet T3 tilskud. Hvis nogle fra Danmark får T3 og læser dette, vil jeg være meget interesseret i at høre, hvordan de er kommet i behandling med T3, efter som liothyronin ikke er på markedet i Danmark.
- Bør hun få tjekket binyrefunktionen også ? Eller hvornår er det, at det er særligt aktuelt ?
Gode råd og forslag modtages meget gerne.
Mange hilsner
GiaroFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Svar med sitat
Bokmerker