Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Tråd: Blødprøve verdier
Threaded View
-
05-06-08, 03:26 #8
Prøvesvar
Jeg leser stadig innom disse sidene og er imponert over den kunnskapen enkelte av dere har.
Jeg har hatt lavt stoffskifte i 6 år og har gått på samme dose hele tiden. Blodprøvene tas ikke så ofte, og jeg får uansett svar at de er helt fine. For ett år siden sa kontorsøstren til meg at ferritin var veldig lav og da så jeg at de var under normalverdi. Nå spiser jeg jern og den har gått opp noe. Jeg kjenner meg heldigvis ikke igjen i alle plagene enkelte tydligvis har - mitt store mareritt er at håret faller av hele tiden - det drysser av meg. Nå er manken veldig tynn blitt og jeg er desperat etter å gjøre noe som får håret til å slutte å ramle av. Nå bruker jeg Rogain 5% på hårbunn, håper i tillegg at jern skal bedre tilstanden. Trodde at bare man ble rett dosert så ville de fleste problem som var relatert til stoffskifte gå over, men da har kanskje hårtapet en annen årsak. Jeg har i tillegg MYE vond i hodet (sprer seg fra nakken) men det er vel også noe annet. Synet blir også helt "grumsete" når jeg leser - det tar flere timer før jeg ser normalt igjen.
Blodprøvene sist viste: FT4 14 (9-19)
TSH 0,55 (0,35-5.0)
B12 292 (120-650)
Ferritin 18 (10-110)
- men dette er vel helt greie prøvesvar??

Svar med sitat
Bokmerker