Viser søkeresultater 1 til 10 av 39
Threaded View
-
02-06-08, 00:31 #9baremei Gjest
En TSH på 0,04 er ikke normalt. Den er knapt målbar, og indikerer for høyt stoffskifte.
Opprinnelig skrevet av lady90
Du ville ikke vært den første, i så fall.Legen min sa at det heller helte mot lavt enn høyt. Nå blir jeg bare forvirra. Håper ikke jeg har gått til en inkompetent lege i 3 år forgjeves. Men er det så høyt da?
For ikke lenge siden ble jeg oppringt av en legesekretær som sa hun hadde fått beskjed om å ringe meg for at jeg skulle bestille time hos legen, for jeg hadde lavt stoffskifte og måtte begynne på medisin.
Jeg flirte litt, for jeg har gått på samme legekontor i mange år, og legen kan min historie ut og inn. Denne gangen var det en vikarlege som hadde sett på prøvene mine, som sa følgende:
TSH 0,02 - FT3 rett over øvre grense, FT4 i øvre tredel, husker ikke nøyaktig nå.
Jeg sa til henne at for det første betyr de prøvene et for høyt stoffskifte, og jeg allerede gikk på medisin og hadde gjort det i flere år, at tallene nå fortalte at jeg måtte redusere dosen med Armour littegrann, og ba henne si til vikarlegen at han skulle snakke med fastlegen min. Dessuten at min TSH hadde ligget der den gjorde i 10 år, og at den bryr ingen seg om, for den flytter seg ikke uansestt hva jeg gjør (husk at alt dette har en forhistorie, det betyr ikke nødvendigvis at disse prøvene er greie for alle andre)
Og at jeg ikke kom til å bestille time, men redusere dosen med så og så mye, da ville min høye FT3 synke, og at hun kunne si det til legen.
Siden har jeg ikke hørt noe, og legen min hadde ringt om noe var feil. Men jeg har mange års erfaring i dette, doserer selv med legens velsignelse, men pleier å gi beskjed samt ta blodprøve en stund etter hver endring for å være på den sikre siden. Og fastlegen min kan dette, som en av de få jeg har møtt.
Faktisk burde jeg helt sikkert ha sagt henne et sterkere alvorsord. Det er farlig det de driver med, og at en legen kan mene at en lav TSH betyr lavt stoffskifte går over min forstand.
Det gjør det også at du får Neo-M med en TSH på 0,04. Er det noe vi burde vite? Og hvordan føler du deg? Litt hyper og urolig og ganske sliten?

Svar med sitat
Bokmerker