Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
01-06-08, 21:34 #3
Hm, betyr det noe som helst da, at den er lav? Målingene den dagen jeg begynte på Levaxin var Ft4 på 18 (ref 12-22), altså der den skal være, mens TSH var 2,5.(ref. 0,4-4,4). Anti TPO på 323 og Tras på 1. Øyne ble undersøkt og det ene ble målt til å være utstående ca 2 mm hos øyenlege 14. mars, men fikk ikke henvisning til endo. Nå er øyet nærmest normalt, bare en liten forskjell. Det gikk tilbake i løpet av april. Har ikke problemer med tørrhet og slikt lenger. Venter på ultralyd av kjertelen og ct av øyehulen.
Jeg er jo sånn sett heldig som har fått begynne på Levaxin, og bekymringen min nå går mest på at verdiene mine ikke skal bli for lave nå disse første 6 ukene. (Legen er skeptisk og redd jeg skal bli hyper) Levaxinen har virket bra på meg, jeg har merket stor forandring på de litt over tre ukene jeg har brukt det. Har kun hatt "nedtur" rundt menstruasjonen, ellers har jeg fått mer energi, mindre muskelverk og utmattethet. Huden er allerede blitt litt fet (var veldig tørr i ansiktet), og jeg synes jammen håret har livnet til også. Ingen tegn på hjertebank, men er blitt ganske svett nattestid... Alt dette kan jo skyles varmen, men kan ikke ta det for gitt;-)
Lurer på om jeg skal begynne å dele tablettene, slik at jeg tar 12,5 ug (eller var det mg?) i stedet for 25. Legen mente jeg kunne begynne på 25, men muligens ville det være nok med 12,5.
Jeg føler meg heldig som får hjelp så tidlig i forløpet, og tenker på gru på alle som har slitt seg gjennom flere år for å få lindring!

Svar med sitat
Bokmerker