Forresten er anti-TPO prøven ikke standardisert, og det fins flere gråsoner og normalverdier.

Når du tar levaxin, og har anti-TPO, så er det helt normalt, og de aller fleste her har, eller har hatt, anti TPO. Og den kan svinge.

Legene legger overhodet ikke stor vekt på den, og når du har tatt lavexin i fire år, vil de ikke snakke om den lenger. Noe annet ville vært om du ennå ikke har vært diagnostisert med hypothyreose og en lege oppdaget anti-TPO. Da ville de tatt de andre blodprøvene også og hvis de var normale ville de erklært deg frisk.......ehem.

en lege sa til meg noen mnd etter at jeg startet levaxin at min anti-TPO hadde gått ned og det ser de ofte og det viser at man har vært riktig medisinert.

I www.thyroidmanager.org så anbefaler de faktisk lavest mulig TSH for dem med antistoffer. TSH er en kjent trigger for anti-TPO.

Det med smerter i brystet, det kan være noe som heter costochondritis på engelsk men noe annet på norsk og det er "noe muskulært". Det er et typisk hypothyreose-symptom. Jeg får det ved undermedisinering. Når det holder på, kan man teste det ut ved å ta en stor dose Ibux og hvis det hjelper så er det costochondritis.
Det går helt vekk igjen ved riktig soe levaxin. Det er bare et hyposymptom.