Side 2 av 15 Først 123456789101112131415 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 145
    Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Hvis du klarer å drikke juice å bruke ferrosulfat-typen er visst det best, men det finnes depotyper som er litt mildere for magan.
    Har aldri tatt en jerntablett jeg da - håper du får svar av noen med erfaring .......
    Få i deg en blodig biff ?

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Få i deg en blodig biff ?[/
    Erru sprø ! Kunne valgt lever og den slags, men ugh !
    Har tatt Hemofer før altså. Jeg er veldig plaget med forstoppelse, så jeg kan ikke si om jeg merket at det var noe negativ innvirkning på magen med dem ettersom jeg ikke husker sist jeg var ok i magen. Det eneste jeg føler nå er at det hormonelle tilskuddet jeg tar, hjelper litt på med tanke på forstoppelsen.

Jeg får vel bli ren kanin og proppe i meg en masse grønne bladgrønnsaker og spinat
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

hm.
    Ikke pent å spise dyras mat da
    Vi er noen rovdyr ...........
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Flower, du mente vel scintigrafi eller noe hvor de gir deg littegrann radioaktivt jod for å se om noen steder tar opp mer eller mindre jod i kjertelen.

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Flower, du mente vel scintigrafi eller noe hvor de gir deg littegrann radioaktivt jod for å se om noen steder tar opp mer eller mindre jod i kjertelen.
    Ja, det var det det het
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Forresten er anti-TPO prøven ikke standardisert, og det fins flere gråsoner og normalverdier.

Når du tar levaxin, og har anti-TPO, så er det helt normalt, og de aller fleste her har, eller har hatt, anti TPO. Og den kan svinge.

Legene legger overhodet ikke stor vekt på den, og når du har tatt lavexin i fire år, vil de ikke snakke om den lenger. Noe annet ville vært om du ennå ikke har vært diagnostisert med hypothyreose og en lege oppdaget anti-TPO. Da ville de tatt de andre blodprøvene også og hvis de var normale ville de erklært deg frisk.......ehem.

en lege sa til meg noen mnd etter at jeg startet levaxin at min anti-TPO hadde gått ned og det ser de ofte og det viser at man har vært riktig medisinert.

I www.thyroidmanager.org så anbefaler de faktisk lavest mulig TSH for dem med antistoffer. TSH er en kjent trigger for anti-TPO.

Det med smerter i brystet, det kan være noe som heter costochondritis på engelsk men noe annet på norsk og det er "noe muskulært". Det er et typisk hypothyreose-symptom. Jeg får det ved undermedisinering. Når det holder på, kan man teste det ut ved å ta en stor dose Ibux og hvis det hjelper så er det costochondritis.
    Det går helt vekk igjen ved riktig soe levaxin. Det er bare et hyposymptom.

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard Svar fra ultralyd :-/

Er noen flinke til å tyde mitt skriv fra denne undersøkelsen ?

I journalen eller beskrivelsen etter undersøkelsen står det blant annet dette :

"Glandula Thyreoidea har nærmest normal størrelse, men uregelmessige ekkogenitet med multiple små knuter med moderat lavekkogenitet. Relativt kraftig vaskularisering i hele glandula thyreoidea, vurdert med fargedoppler. Forandringene kan være forenelig med thyreoiditt...."

På thyreoidea scintigrafien står det blant annet :

"... moderat forstørret thyreoideakjertel... men at det ikke er noen holdepunkter for varme eller kalde knuter.."

?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Lav ekkogenitet: De poster sine resultater i tyskland også, og det betyr at kjertelen blir mørk og det betyr igjen hashimotos, eller at antistoffene har ødelagt kjertelen og da blir det erstattet med bindevev som har lav ekkogenitet =mørk.

Du har i tillegg knuter, både varme og kalde.
    De pleier å undersøke dem, for de kalde er mer suspekte .

Jeg vil tillege at det ikke er uten videre å ha varme knuter. De sender ut hormon helgt uten mål og mening og man kan plutselig bli hyper fordi de sendte ut noe hormon uten å være bedt. Og da føler man seg sånn passe dårlig. Det kan variere mye, men ejg ahr da lest noen historier på nettet. Og legene sier, nei, du innbiller deg symptomene, blodprøvene er da fine.

Jeg vet ikke hvor mange varme knuter du har eller hvor mye de roter til. Kanskje de ikke driver med så mye på egenhånd ennå.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

jeg hadde varme knuter, og det siste halvannet året før operasjonen klikka helsa min totalt.....

men spørsmplet er vel heller om du skal ha operasjon eller ikke? det nevnte kanskje legen?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    33

Standard

Skal på ultralyd i morgen. er det noe spess jeg bør spørre om? Får man rapport med seg når man går da?
    Jeg har vært i sinnsykt ekkel form i det siste... Sliten etter ett par timer, aldri uthvilt og masse smerter i ben og armer...

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard

Tusen hjertelig takk for svar !! Hva kan jeg gjøre med dette da ? Rett medisinering ? Hva er en slik knute, hva består den av ? Kan den eller de forsvinne ved rett medisinering ?

isa1, jeg skal tilbake til øre, nese- og halsspesialisten i starten av juli. Det er han som fikk peset på legen min angående det hele. Han virket dyktig og flink, og han nevnte på dette med at ved operasjon vil det å medisinere meg være enklere, men jeg kvier meg for det altså. Hva om jeg aldri kan synge mer, eller at jeg får varige mén på andre måter? Jeg har litt skrekkblandet fryd over tanken på å skulle fjerne den ved operasjon. Det er nesten slik at jeg skulle ønske den ble nedbrutt av seg selv, men jeg vet ikke hvilke konsekvenser det vil være, om den ble borte sånn uten videre ? Er kroppen såpass nedbrutt da, at det er vanskelig å få den stablet igjen (??), tenker jeg.. :/

Tidy, jeg fikk ikke med meg noe samme dagen, men jeg spurte hva han så. Han så ikke noe alvorlig der og da , sa han, men at han måtte ta en nærmere titt videre.

Nå streket primærlegen min under dette : "...det ikke er noen holdepunkter for varme eller kalde knuter...." med gult, som om jeg skulle slå meg tilro, men det klarer jeg ikke, ikke riktig ennå

Side 2 av 15 Først 123456789101112131415 Siste

Lignende tråder

1. Startet Levaxin/Armour. Riktig dose?
    Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 12
    Siste melding: 12-12-10, 11:49
  2. Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
    Av Bittebitt i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 72
    Siste melding: 17-05-10, 13:55
  3. Svar: 6
    Siste melding: 08-10-07, 12:31
  4. Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
    Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 31
    Siste melding: 08-10-06, 21:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn