Side 3 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 31

Tråd: Forkjølt!!

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Har nå fått øyenbetennelsen tilbake. Min mann, som også har hypotyreose, har fått helvetesild i fjeset. Skal dette ingen ende ta? Det virker som om immunforsvaret vårt er på bærtur
    Har gått til innkjøp av noe som skal styrke dette, men er usikker på hvorvidt hypotyreoter kan bruke slikt!?
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard dårlig immunforsvar pga. lavt stoffskifte

Det er jo logisk at man har dårligere immunforsvar når man har lavt stoffskifte. Man har jo dårligere ditt og datt av mange andre ting pga. trege eller uteblivende prosesser.
    Hvis den tilførselen man får av hormoner virker, vil jeg jo tro immunforsvaret skulle bli bedre også. Noe må jo bli bedre når vi tar medisiner?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg har sett mange tråder på de andre forumene om for eksempel om at de hadde stadige bihulebetennelser og /eller forkjølelser når de gkk høpo og før de fikk optimal dose.
    Det går igjen.
    Allergier også, samme historie. mange ble så mye bedre på riktig dose/riktig stoffskiftemedisin.
    Og har lest flere steder at de ble helt kvitt allergier når de kuttet ut all melk og spor av melk i allergisensongen. Påfallende at det går igjen. Har lest mer om det iår enn før.

forresten så har tarmen også ødemer , ikke bare nesa og man får dårligere ernæringsopptak hvis tarmen er ødematøs. Man kan til og med få skjørbuk av hypothyreose. Da blir jo immunforsvaret deretter. Enda en grunn for å prøve å komme på optimal dose.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard Virusmat

Har erfaring med helvetesild (herpes zoster). Dette gjelder for alle typer virus: Virus og bakterier elsker sukker! Hvis man vil forhindre virusutbrudd så unngå sukker. Man må rett og slett sultefore dem ved å ikke gi dem sukker. Det kan også være lurt å unngå nøtter og sjokolade da dette også er en del av kostholdet deres.
    Helt enig i at melk kan fremkalle forskjellige ting vi ikke ønsker.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Så er det sånn, at hvis man har en autoimmun thyreoiditt så er ikke immunsystemet svekket, heller tvert imot. Det er overstimulert, men "opptatt på feil hold". Dvs. (iallfall i teorien) at man bør være litt tilbakeholden med bruk av såkalt immunstimulerende midler. Man kan risikere at de stimulerer den autoimmune prosessen

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard

Før jeg fikk diagnosen gikk jeg ofte med feber i ukesvis og så sterke smerter i bl. a. beina at jeg hadde store problemer med å gå.. Jeg gikk aldri til lege for ventet bare å høre at det var virus. Men det jeg gjorde var å ta akupunktur med henblikk på å styrke immunforsvaret. Det hjalp noe for en periode iallfall.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    49
    Meldinger
    116

Standard

Ser det er mange som meg der ute med problemer i luftveiene. Jeg har vært igjennom bihuleoperasjon,gått på kortisonnesespray i nesten to år,skal være balansert i forhold til levaxinbehandling , men er fremdeles like dårlig. Nora du sier at når en er optimalt medisinert så skal problemene forsvinne, men det har det ikke gjort hos meg. Kan det være slik at selv om man er optimalt medisinert så kan kroppen ha tatt skade og at man må leve resten av livet med disse problemene? En snakker jo at når man har gått lenge hypo så kan man ha svekket noen funskjoner for resten av livet ,kan det gjelde mykøden og? har tatt alleslags prøver på det immunologiske plan men man har ikke funnet noe og har derfor fått beskjed om at "jeg er en slik med problemslimhinner.Tenker selv at jeg kan knytte denne problematikken til stoffskifte selv om jeg likksom skal være optimalt medisinert.
    Fint at trådstarter tok opp denne problematikken -for som flere her nevner er vi ikke alene om å slite med luftveisproblemer ob stoffskifte.
    Føler stoffskiftesykdommen er snikenede og lager mye små problemer i kroppen. Kan foreksempel ikke trene slik jeg gjorde før-føler at kroppen (muskelene) blir fort "sure" og det jeg klarte igår av øvelser klarer jeg foreksempelvis ikke neste dag.
    Ha en super dag videre alle sammen- og sammen er vi sterke

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

En kan ikke se bort fra at blodprøvene skal være anderledes enn legen ønsker dem. Litt høyere dose kan gjøre stor bedring hos noen.
    Kan også være som med meg - at Levaxinen rett og slett ikke virker godt nok.
    Har du prøvd annen thyroxin enn Levaxin da munch ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Bittebitt
    Så er det sånn, at hvis man har en autoimmun thyreoiditt så er ikke immunsystemet svekket, heller tvert imot. Det er overstimulert, men "opptatt på feil hold". Dvs. (iallfall i teorien) at man bør være litt tilbakeholden med bruk av såkalt immunstimulerende midler. Man kan risikere at de stimulerer den autoimmune prosessen
    Ja, nettopp! Jeg har det. Kan det være at kroppen "angriper" ulike organer etter tur?
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Som sagt, så er immunforsvaret opptatt med å angripe sin egen kropp ved autoimmun sykdom. Derfor er man mere utsatt for infeksjoner. I teorien er det ikke lurt å tilføre immunstimulerende stoffer fordi at disse ikke skjelner mellom infeksjonen og den autoimmune prosessen. Man kan altså bli verre av sin autoimmune sykdom.

Side 3 av 4 Først 1234 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn