Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Tråd: "Ufarlig" dose kortison?
Threaded View
-
27-05-08, 23:23 #20
Snille Nora, tror du at jeg kan regne meg fram til det? Ikke som hodet er nå i alle fall... Gulp. Og jeg beklager så mye... Jeg forstår ikke helt hva du mener
Ang hydrokortisonkrem så bruker jeg jo dette hver dag, tror den varer i ca 20-25 dager. Men dette lindrer jo bare litt der og da, har ikke gitt noen langtidseffekt, så jeg må evt jo ha mye mer enn det.
(Men det ligger resept til meg hos legen - er skikkelig "redd" nå, nå sovner beina også hele nettene... Har ikke orket å hente den enda.)
Og også snille camomilla. Synes også slitne binyrer er innviklet, selv om jeg har lest mye etterhvert. Tror ikke leger eller noen vet nok enda, for noen ganger skriver de f.eks. opp samme symptomer på slitne binyrer som på lavt stoffskifte - en og samme lege. Tror det var eksempel på det i binyretråden min som nettopp ble stengt. Det kan være fordi alt henger sammen, alt er avhengig av hverandre - og ikke bare binyre-hormoner og stoffskifte-hormoner, men også andre hormoner i kroppen. Og enzymer og masse. Nei, skjønner ikke så mye, men litt, og aner enda mer enn jeg forstår ;-)
Men ang kortisol - som alle andre hormoner og annet også, både for lite og for mye blir feil. Så da er jo den store utfordringen å finne ut hvor mye man skal ha. For det er jo ingen fasit på det, siden alle mennesker er forskjellige og at man f.eks. har ulike egenproduksjon og kanskje ulike ting som forbruker hormonene. Men jeg må jo bare for alt i verden forsøke å unngå en dose som kan gi meg mer skade.
Andre måter å behandle binyrene på? Det er jo det jeg har forsøkt så godt jeg har kunnet og hatt råd til. Har ikke skjedd noe mht det.
Nei, har ikke forsøkt kvantemedisin. Har ikke penger til å forsøke mer heller nå. Sitter i veldig dårlig bolig, må ta opp lån til å utbedre, så da kan jeg ikke kjøpe/benytte meg av diverse medisiner og vitaminer m.m. Da må det kuttes til beinet ;-)
Hjertelig - for alle gode innspill
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat
Bokmerker