n'finn du er helt rå! Takk for svar.
Ja jeg tror at mennesket nyttegjør seg bedre av biologisk materiale.
Jeg sa til Oftebro at i 2008 har de vel ganske sikre metoder og laboratorier til å få frem et rent produkt, men nei. (Han er vegetarianer, jeg tror det er grunnen.)
Han mener at noen kan ha blokkerte reseptorer slik at ikke hormonet fester seg (blir det T3 eller T4 ?). Reseptorene kan være blokkert av avfallsstoffer.
Er det ikke allerede T1 og T2 i T3 og T4?
Jeg skjønte ikke helt: mener du at T4 er bortkastet hvis man ikke kan omdanne det til T3, og at man da i teorien egentlig kun trenger tilførsel av T3? Og at da må T3-dosen tilsvare en T4-dose.
At noen responderer bedre på naturlige hormoner er jo logisk. Man satte jo inn hjerteklaffer fra gris hos de med hjerteklaffsvikt uten at det var farlig.

Han sa jeg har en svikt i skjoldbruskkjertelen. Det betyr at noe av den virker. Nå som jeg tar Levaxin og Liothyronin, så vil kjertelen etterhvert miste hele sin funksjon, ikke sant?
Kan det være sånn at inntil den er helt inaktiv så responderer man bedre på hormontilførsel. Så den dagen den har mistet sin funksjon kan man oppleve stagnasjon i behandlingen og må øke dosen f.eks. ? Og da har man kanskje bedre nytte av naturlige hormoner. I don't know.