Takk, Nora Godt med all informasjon fordi jeg pga tidligere erfaring er noe engstelig for å bruke kortison. Antakeligvis blir det først snakk om til nyttår, det var i alle fall det legen gikk med på. (Nå angrer jeg litt på at jeg ikke spurte om å få prøve nå, men jeg var ikke i stand til å tenke så veldig lurt akkurat da, men vi får se hvordan det går...)

Og ja, selv om jeg har vansker for å forstå alt med stoffskiftet og binyrene, så har jeg fått med meg mange ganger og grundig at kortisol er viktig i stoffskiftesammenheng.

Hjertelig takk for din vennlige tålmodighet og vilje til å "dele" ;-)

(Tror du forresten.... Når jeg "endelig" ble satt på thyroxin så var det jo fordi revmatolog mente jeg skulle ha det. Legen hadde ikke satt meg på det før fordi stoffskifteverdiene mine var "fine" - bortsett fra Anti-TPO. Siden jeg ikke har blitt bedre på thyroxin... Hvis jeg nå blir bedre av kortison, tror du kroppen klarer å gjenoppta thyroxin-produksjon etter alle disse årene? Vil ikke kjertelen være helt undertrykt av medisinen, hvis det er noe igjen av den etter alle årene med Anti-TPO? Hmm... har du hørt om slike tilfeller? Egentlig må jeg vel bare vente og se....)