Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Tråd: "Ufarlig" dose kortison?
Threaded View
-
23-05-08, 11:04 #12
Når det gjelder binyreekstraktet ""vårt"" ,har Anitab skrevet noe mer om det en eller annen plass. Jeg spurte henne nemlig om hun visste
hvor mye kortison det ga.. Etter et par dager svarte hun at hun hadde lest seg opp, og at det var SVÆRT LITE kortison i det binyreekstraktet. Derimot var det masse enzymer, og det var disse som gradvis skulle stimulere våre egne binyrer til normal produksjon igjen!
Personlig tror jeg ikke vi evnt. vil merke noe negativt ved bruk av syntetisk kortison heller, for vi fyller jo bare opp vårt eget lager.. Når det gis i andre sammenhenger, får vel de pasientene det på toppen av eget?Og da kommer vel alle bivirkningene fordi kroppen da blir utsatt for en stor dose(og i mange tilfeller brukes jo svært høye doser også). Jeg syns 5mg gir liten virknig, føles bedre på iallfall 10..og i løpet av et døgn produserer vi ca.20 mg, så da erstatter vi halv produksjon,hvis vi forutsetter at binyrene våre bare klarer det halve, eller?? Dette tror jeg vi rett og slett vil KJENNE.....(Mener legen i linken til Kris og legen til Anitab er en og samme person)Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Svar med sitat
Bokmerker