Viser søkeresultater 1 til 10 av 56
Threaded View
-
21-05-08, 12:53 #11
Vrang kontordame også...!
Knurr!
Nå har jeg ringt legekontoret, og der var det jaggu lite hjelp å få! Greit, de kunne ikke gi meg NOEN opplysninger pr telefon, men det var jeg forberedt på. Men de kunne neimen ikke skrive ut prøveresultater og sende dem til oss heller for "hva skulle vi med dem"?
Sa da en del om at vi var misfornøyd med oppfølging og vurderte sterkt å bytte lege, og at vi i praksis ikke ante HVA de hadde sjekket han for, eller hva resultatene var. At vi feks. lurte på i hvilken ende av skalaen prøveresultatene låfor f.eks TSH, og om det var rom for f.eks. å øke dosen med tyroksin for han følte seg ikke frisk med den dosen han får nå.
Og at han lurte på om nivå av T3 var målt, og om evt tilleggsbehandling med det kunne være aktuelt, for det var visst nytt at det kunne hjelpe. Da svarte damen at det var ikke nytt, det hadde de visst hele tida, men de pleide ikke å måle T3, og han fikk ikke behandling med det uten at en spesialist hadde sett på han og foreskrevet det?
Kort sagt mente hun at han samboeren min bare måtte komme til en legetime og ta nye prøver, evt be om henvisning til spesialist. Jeg prøvde å forklare at det PRØVDE han for 6 mnd siden, da han forklarte at han fortsatt ikke følte seg frisk, og de bla sjekket for B12-mangel og reumatisme (kan man sjekke det på blodprøver?) - og den timen førte til absolutt ingenting! Har ikke hørt et pip! Jeg ringte på oppdrag den gangen også, for å høre om prøvene var ferdige, og fikk beskjed om at de skulle ta kontakt hvis noe var unormalt.
Vi har ikke hørt noe, så da var vel alt normalt da, og samboeren min SKAL bare føle seg elendig!
Dagens telefonsamtale førte til at damen lovte å legge fram "klagen" vår til legen, og få han til å se på prøvene igjen, og så skulle de ringe til samboeren min for å sjekke om han faktisk har gitt meg tillatelse til å drive å sjekke helseopplysningene hans... De tror visst jeg har Munchaussen syndrom på hans vegne...
Huff. Vet en del med hypotyreose aldri blir helt bra, men alt er ikke prøvd enda, så er det rart vi maser da?
Angående jobb: Han ELSKER jobben sin, kunne ikke drømme om å sykmelde seg med mindre det sto om liv. Er nettopp forfremmet. Hele identiteten hans er visst knyttet til å være en super-handyman. Jeg liker jo den siden...
, men ser absolutt faren for at han blir utbrent.
Gisa

Svar med sitat
Bokmerker