Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
Tråd: hjelp...
-
13-05-08, 12:30 #11
Jeg merker heller ikke mye til et tillegg av Liothyronin, og som jeg skreiv så virker Levaxin alene også for dårlig på meg.
Fellesnevneren for disse er jo at de er syntetiske produkter begge to.
De er altså laget kunstig uten en kropps innvirkning på produksjonsprosessen.
Når Armour virker på meg kan jeg ikke tenke annet enn at det er noe feil på det syntetiske fordi det ikke virker på meg. Det må være noe legevitenskapen ikke veit, eller har oppdaga enda. Slike muligheter ser de tydeligvis ikke siden de er så jævlig påstålige og tvinger alle til å bruke det.
De to er iallfall som natt og dag på meg.
Det er likevel ikke til å komme fra at mitt eget var best !
Et mantra som dukker opp i teorien er at "hormoner ikke er artsspesifikke" - noe som må bety at man skal kunne nyttiggjøre seg hormoner fra alle pattedyr.
Feks fra Gris.
Det kan man også, men ikke like godt er iallfall min erfaring.
Syntetisk er dog det verste !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-05-08, 13:06 #12
Bruker
- Medlem siden
- May 2008
- Meldinger
- 17
venter utålmodig, skal til legen på fredag. Må se om jeg kan få prøve Armour Thyroid istedenfor hvis det hjalp deg. For tok nå idag en dose på 400mcg liothyronin(T3) uten å merke noe.
Men det som er litt merkelig er at de siste blodprøvene viser at kroppen har tatt opp medisinene, for hormon verdiene har gått ned og tsh er nesten på 0, og glukose er gått opp, og kloestrol ned, men skjønner ikke noen ting for jeg har ikke merket noe som helst bedring, og pulsen har ikke rikket seg opp i det hele tatt. Har dere pipling på hva dette kan være?
-
20-05-08, 13:08 #13
Bruker
- Medlem siden
- May 2008
- Meldinger
- 17
mener hormon verdiene har gått opp
skrev litt feil der oppe
verdiene viste
Tsh: 0,15
FT4: 17,8
FT3: 9,5
Glukose:4,6
Kolestrol: 4,9
Det var etter 1mnd på 50mcg levaxin og 20mch liothyronin
-
20-05-08, 13:25 #14
Verdiene sier om hva som er i blodet, sier ikke noe om hvor mye som cellene nyttiggjør seg... selve metabolismen...
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
20-05-08, 14:23 #15
Det er jeg enig med deg i gunnda
- det er jo sånn at labinstrumenter ikke skjelner om hormonet er ditt eget, om det er syntetisk, eller fra gris - eller om det virker godt eller dårlig.
Jeg mener, det du spiser havner jo i blodet enten det er bra for deg eller ikke. Og for hormoner er blodet er bare en transportmetode fra produsent til forbruker.
En kan ikke vite om det er de samme hormonene som svømmer rundt der og ikke blir brukt.
Blodprøver har et begrenset tolkingsområde.
Man kan ikke trekke den konklusjon at fordi en blodprøve viser at det er en viss mengde hormoner tilstede - at de også virker - alle sammen. Ikke sikkert at de kommer inn i cellene engang, og blodprøvene viser likevel hormonene som er der.
Blodprøver er ok når man vet at organismen fungerer som den skal.
Man vet at hypofysen tømmer sin dagsproduksjon av TSH om morgenen når den skal, og man vet at kjertelen da produserer "akordingly" og alle funksjoner kjører på skinner.
Da kan man nok sammenlikne å finne øvre og nedre referansegrenser.
Hvordan man så kan tro at det skal være likedan når man feks. fjerner en kjertel og alle den hormoner og erstatter disse med bare en - syntetisk produsert - forstår jeg bare ikke.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat

Bokmerker