Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Nye prøvesvar
Threaded View
-
16-05-08, 23:00 #7
Jeg får prøve om jeg kan nå fram hos deg baremei. Jeg kjenner jo til hva du mener.
Det er jo hovedpoenget mitt at enhver må prøve å ta styringa over egen situasjon. Og følelser er viktigere enn tall på et papir.
Du har gjort det - du har funnet din vei, og det er jo bare det jeg prøver å si at andre også må.
Jeg var forferdelig treg til å komme meg ut av egget. Jeg gikk minst 10 år og rettet meg etter legens anbefalinger og justerte dose både opp og ned. Og det hjalp ikke det spor - legene fant ikke noen idealdose ut fra sin blodprøvetolking, og en må vel anta at deres er bedre kvalifiset enn min. Jeg gikk ihvertfall ut fra det og er nok sikkert ikke alene om å tenke slik.
Likevel fortsatte de selv om de av alle må ha forstått at de ikke ville komme i mål.
De lot meg ha det sånn med vilje og så på at det gikk svært galt !
Og det kan jeg jo se hvorfor idag.
Jeg kan ikke være enig i at endokrinologer og fastleger godtar en TSH nær null. Slett ikke, og antagelig er vel dette grunnen til at de nettopp ikke finner den rette dosen hos folk.
Om de skulle lykkes i å dosere alle til en TSH på 1 så er det svært mange som ikke får rett dosering.
Og det er verre enn som så - mitt intrykk av praksis er at de heller ikke reagerer om den blir mye høyere enn det heller.
Og de lar folk gå slik - - - jeg har sett det hos flere og en kan jo bare lese litt her også.
Så vil jeg be deg å nyansere og ikke bruke ord som kan overdramatisere.
Ordet "farlig" hører ikke hjemme i det vi diskuterer her.
Det går rett og slett ikke an å dosere seg så det blir farlig, og slett ikke om en følger de doseringsregler som er foreslått for en moderat egenregulering.
Man kan dosere seg til ubehag, men vil ikke klare å holde ut dette - spesiellt ikke om en - som jo er hele grunntanken - lytter til kroppen sin.
Det er ikke altid lett å skjelne høye og lave symptomer. Du nevner hjertebank og mage. Noen har få symptomer og da er det ikke lett. Jeg får flere og da er det sikkert lettere, men det hender jeg må prøve meg fram.
Om jeg tror det er for høyt så hopper jeg over en dose og ser hva som skjer.
Tippper jeg for lavt tar jeg en dobbelt dose. Og her er det verst å bomme, men er det feil så er det bare å hoppe over en dag så er - jeg iallfall - nede igjen.
Og dobbeltdose tok jeg også når jeg brukte 5G/dag - uten problem, så det ordet synes jeg man kan reservere til mer passende situasjoner.
Hvis jeg skal få lov å fortelle andre om mine erfaringer med dette og hint kan jeg ikke la være å nøste opp egen erfaring på et så viktig punkt som metoden for å finne rett dose.
Jeg forsikrer at det ikke er min mening at disse skriverier skal danne noen form for presedens, som det antydes.
Det er jo nettopp mitt budskap at enhver skal være fri til å finne sin egen vei.
Så trur jeg egentlig ikke vi er helt uenige - bare at jeg tror du skal lese mine skriverier som min historie.
Som en annens opplevelse av det hele.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker