Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Nye prøvesvar
Threaded View
-
16-05-08, 21:52 #6baremei Gjest
Igjen: noen av oss, egentlig ganske mange, trenger blodprøver (og legen, hvis vi har en vi kan samarbeide med) å støtte oss til. At de må ligge et helt annet sted enn det de fleste leger påstår er noe annet og en diskusjon for seg.
Jeg har, som nevnt før, en ikke målbar TSH uansett tilstand og dosering av Levaxin, Armour eller begge deler. Heldigvis er både fastlegen og endokrinologen skjønt enige i at den kan vi slett ikke bry oss med.
Antistoffer av noe slag har jeg ikke og har aldri hatt.
Min dose må justeres FØRST etter formen, dernest etter FT4 og FT3. Rett og slett for å hjelpe meg til å bestemme om dosen skal opp eller ned, og sånn omtrent hvor mye.
Når jeg får like herlig hjertebank og høy puls av både for mye og for lite, samt mister hår i begge tilfeller, får vrang mage i begge tilfeller, da er det ikke noe glupt å gjette om jeg skal opp eller ned.
Og jeg er ikke alene om dette. I tillegg er det mange som ikke har så mange år på baken som meg, som ikke kjenner sykdommen sin til bunns og som ikke har lært seg å tolke alle signalene.
Du kjenner egen kropp og egne symptomer svært godt, og kan gjøre som du gjør. Ã… fortelle andre at de kan gjøre det samme er farlig. Du har gjentatt det så mange ganger at det er i ferd med å bli en "sannhet" på forumet, og jeg vil be deg moderere deg på akkurat det punktet.

Svar med sitat
Bokmerker