Viser søkeresultater 1 til 10 av 56
Threaded View
-
16-05-08, 13:54 #3
Din mand er slidt ned mentalt også. derfor er han "urimelig". Jeg er sikker på, at han er godt klar over det selv, men orker ikke tænke over det fordi det har han (med garanti) gjort mange gange før og efterhånden ikke kunne præstere den energi/indsats for at ændre sig..... selv om han helt sikkert gerne ville. Til sidst går man kold i sine egne nederlag og stopper med at prøve.... Hvor er det synd for ham, dig og jeres familie!
At denne bedring fra før er nu på retur - kan jeg, efter at have læst din beskrivelse et par gange - kun se EN mulig grund til, og denne er, at jeg er SIKKER på, at din man fik IKKE målt sin kortisol rigtigt FØR han er blevet sat på Levaxin. Det er en fejl næsten alle læger begår.
I virkeligheden må man ikke sætte patienterne på Levaxin FØR man ved hvordan er status på deres binyrer. At din mand går igennem mange år med en udiagnosticeret lavt stofskifte betyder, at det er alle andre hormonkirtler der kompenserer for underskud af skjoldbruskkirtelhormon. Specielt gælder dette binyrerne. Så hvis der går mange år hvor binyrerne var på "overarbejde" kommer der et tidspunkt hvor de sætter ud og i tillæg til den manglende thyrohormon kommer der nu også underskud af kortisol.
Dette betyder en dårligere optagelse af Levaxintabletterne OG generel forværring af både stofskiftet OG de andre områder hvor kortisol spiller en rolle = generel forværring af begge dele.
Jeg kan ikke fatte det, at lægerne er SÃ… ukloge og SÃ… uvidende. Selv den første i verden udgave af Levaxin (Eltroxin) der hedder Synthroid - havde i indlægsseddel en klar instruktion til lægerne om IKKE at ordinere Levaxin FØR kortisol/binyrene var kontrolleret OG i orden. Hvorfor gør de så ikke det!?
Det er min personlig opfattelse iflg. mine egne erfaringer/ressearch, men prøv lige at se dette link (desværre på engelsk), som en anden bruger her har postet og hvor du kan se sammenhænget mellem lavst stofskifte og binyrerne: http://www.drrind.com/scorecardmatrix.asp
Giv ikke op, selv om det er svært. Jeg er sikker på, at denne gode, dejlige mand du kender fra før og savner - er der fortsat inden i ham, men at han bare har ingen kræfter til at komme tilbage til sit gamle "jeg".
Men hvis I kan få jeres læge til at lytte eller finde en ny, mere lydhør læge - og hvis du prøver altid at være tilstede ved konsultationen og huske det din man glemmer - samt at I altid KRÆVER alle blodprøveresultater udleveret som kopi med hjem - har I begge en fair chance for fremtiden. Det tror jeg på!
Held og lykke og god bedring med din mand.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat
Bokmerker