Viser søkeresultater 1 til 10 av 72
Threaded View
-
15-05-08, 18:14 #5
Du har da veldig lavt ft4 og din TSH har klart gått opp.
Vi her må vanligvis ha ft4 i øvre halvdel av referanseområdet.
Symptomene passer jo bra til lavt stoffskifte.
Forresten så hørte jeg fra fibromyalgiforeningen at mange får vite at deres TSH er høy men ikke høy nok for at de skal få lov til å få levaxin....og på forumene så hører vi stadigvekk om at deres fibromyalgi er blitt bedre etter behandlig for stoffskiftet. (egentlig skriver de at Armour Thyroid har hjulpet på fibromyalgien)
Jeg var helt elendig når min TSH hoppet til 2,5 (legen nektet å ta flere prøver etterpå så jeg vet ikke om den var 3 eller noe, dessuten ble prøvene alltid tatt om ettermiddagen og da er TSH halvparten av morgentallet......jeg visste ikke det. Man kan øke TSH ved å ta prøven om morgenen etter å ha holdt seg våken en natt men jeg vet ikke om noen har greid å gjøre det trikset)
Du må være kresen ved valg av endokrinolog, for de fleste går bare etter tall og de bryr seg ikke om kollegaene i tyskland nå bruker 2,5 som øvre grense. De bruker hva de har lokalt som øvre grense. Noen på enokrinologisk poliklinikk på Aker er bra. Men man sementerer liksom at legen hadde rett hvis endokrinologen sier at TSH ikke er høy nok og at ft4 ikke er under referansområdet ennå og man ennå ikke kan få starte på levaxin. Endokrinologene strides seg imellom, det er minst to leire.
Jeg ble fortalt av legen at jeg umulig kunne ha lavt stoffskifte, enda prøven ahdde kommet tilbake fra Hormonlaboratoriet om at jeg burde følges opp hvert halvår fordi ft4 var lav og anti-TPO var forhøyet, fordi TSH bare var 2,5 og grensen da var 4,5.
Jeg fikk starte thyroxin på eget ansvar. Jeg merket straks (sånn etter 20 minutter) at jeg fikk det jeg manglet når jeg tok første halve tablett.
Lignende tråder
-
Hevelse i hendene og sterk kløe?
Av Anita75 i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 3Siste melding: 11-02-10, 23:45 -
Verdiene med mistanke på lavt stoffskifte? HJELP!!!!
Av Jente25 i forumet Normalverdiene?Svar: 37Siste melding: 12-08-09, 11:13 -
Jeg hadde utviklet en ualminneig stor flerknutet struma
Av sofus i forumet Lavt stoffskifte etter operasjonenSvar: 32Siste melding: 16-10-07, 22:40

Svar med sitat

Bokmerker