Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    5

Standard hjelpes meg, så vanskelig dette er.

Jeg blir helt satt ut av dette jeg. Skjønner overhodet ingen verdens ting når dere snakker om T3 og T4 eller hva alle disse bokstavene og tallene er.
    Når jeg får svar av legen om en tatt blodprøve så skjønner jeg det heller ikke, så det ender opp med at jeg må spørre: Er resultatet bra eller ikke???
    Da sier enten at dosen økes eller minskes.

En gang fikk jeg "kjeft", helt sikert velfortjent, men da hadde jeg dobblet dosen min hver dag i flere mnd og jeg hadde sånn energi og var i godt humør hele tiden. Hjertebank had jeg veldig mye av, men det blåste jeg i, helt til legen ,ålte trkket og spurte rett ut om jeg hadde høyere inntak av medisin en anbefalt? Jeg tørte ikke si noe annet enn ja og da sa han at jeg var spenna gæren og at jeg kunne tatt livet av meg selv!! Huff da!! da gikk jeg ned til anbefalt dose igjen og energien er helt borte IGJEN!!!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hei, du finner ut avn del ting ved å lese rundt her.

Om du kunne tatt livet av deg, er ikke sikkert, men din ft4 (stoffskiftehoromnet de vanligvis måler) var dikkert godt over referanseområdet. Du kan be om utskrift av prøvene dine.

De som har graves sykdom, får gjerne ft4 og ft3 på 30-tallet eller til og med 40. Det er det mangedoble av normalt.
    Her hvor jeeeg er så går ft4 fra 7-16 og ft3 fra 3-6.

Hvis man går sånn velidig overdosert lenge, vil man til slutt få benskjørhet fordi benomsetningen går for fort, det både brytes ned og bygges opp men opbyggingen hamler ikke helt med nedbrytingen.

Samt at hvis du får velig høy puls lenge så er det ikke lurt. egentlig er de redde for atrieflimmer (for da pumpes ikke alt blodet riktig videre go det dannes til slutt blodpropper pga det igjeglemte blodet i hjerteforkammeret)

Når mindar var hyper, (graves) og hun hadde det mange år og de sa det bare var nerver (da er det plutselig ikke så farlig?) så hadde hun til slutt en hvilepuls på 200 elelr var det 220 (som ble målt med en boks som hun bar hele døgnet) men det skjedde ikke noe . Til slutt var det Ullevål som fant ut at hun bare hadde høyt stoffskifte.

Jeg antar at du var langt ifra så hyper som dem son har graves.

Mulig du er noe undermedisinert, eller kunne dratt nytta av litt liothyronin i tillegg.
    Les litt rundt her, og få tak i blodprøvesvarene dine og da er neste skritt å finne ut på hvilke verdier du føler deg best.
    (ikke på hva legen synes ser bra ut, men hva du føler er best)

nora

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Du er hverken det ene eller det andre. Jeg syns da det tyder veldig bra at du prøver å ordne problemer.
    Legen skal ikke komme her og komme her - legen har misslykket i behandlingen av deg og det hviler jo på legen. Han må neste forvente at pasienten vil prøve.

Hvis du visste bare littegrannemer.......
    Det er helt umenneskelig å true med død og fordervelse, det er helt bak mål ! En kjenning syns ikke Levaxin virke, så han tok en tablett mer hver dag og gikk på ti tabletter menge dager før han spurte meg hva jeg trudde hjertebanken kom av ........
    Han lever han.
    Helsen er ditt ansvar - du bestemmer, men du bør vite litt, så sett deg bak tastaturet og skriv google i nettleseren og søk.
    Det aller mest elementære er fort gjort : Doseøkning skjer i trinn på 12,5µG av gangen. Øk hver måned. Merker du høy hvilepuls og hjertebank så hopp over neste dose og fortsett med forrige dosen.

Etter lang tid på denne dosen kan den trenge justering både opp og ned og det er ikke altid lett å avgjøre.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Vel, første trinn er å få tak i prøveresultatene skriftlig og så lage et excelark og skrive opp dosen og vhordan man hadde det. Gå vitenskapelig til verks.

Og kanskje begynne å få resultat på ft3 for kanskje man trenger litt liothyonin pga lav ft3, sa kan det synes logisk å spørre legen omå få litt liothyronin for å se om økt ft3 hjelper.
    Ofte trenger man både ft4 og ft3 i øvre halvdel av referanseområdet, og ofte i øvre tredel. Men det er individuelt hvor man trenger sine tall. Legen kan ikek vite hvor man ender opp ang. ft4 og ft3, og vi har sett at legen har syntes prøvene ser helt topp ut enda de ligger langt nede og man har symptomer. Man må nok følge med selv.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn