Hos meg så virker levaxin eller liothyronin omtrent likem kjapt, men liothyroninhar halveringstid på noen få dager og man bruker den hos thycapasienter somskal gå uten stoffskiftemedisin noen uker for at TSH skalbli høy før en scan. Teorien er at den går fortere ut av kroppen når man slutter med den slik at pasienten slipper å gå så lenge uten stoffkisftemedisin.

Nå er 40 µg liothyronin en uvanlig høy dose, men vi har jo noen som ikke merker noe ved 20 elelr 40 µg. Det har vært noen innom her som tok enda flere om dagen med de hadde det endelig bra (pasienter av Oftebro)

Og så fins det en Dr. Lowe som forsker på dette fenomenet. og han fant ut at en del pasienter nettopp trenger store doser liothyronin fordi kroppen har så dårl opptak i resetorene, det er vanligvis fibromyalgipasienter som kommer til ham og får påvist dettte. han bruker den gamle metoden hvor de måler noe jeg har glemt, resting energy hva kalles det på norsk. Metabolsk energi elller noe. De har et sånt apparat på Ulllevål sykehus faktisk.

Så du kan være en slik fibromyalgipasient om trenger større doser.

jeg tipper du ikke merket noen økning i pulsen engang. ...jeg merker det hvis jeg er overdosert. Blir 80 istedenfor mine vanlige 72.