Jeg har lest på alt.support.thyroid newsgruppen at en pasient (en sykepleier) fikk behandling for antistoffene med blant annet høye doser allergimedisiner. han sa at allergologen sa at endokrinologene sendte passientene over til ham.
elles har jeg også lest på østerriksk thyreoideaforum at en endokrinolog behandlet den som skrev innlegget for antistoffer. jwg vet ikke hvordan.
Det fins masser av referanser på nettet om at behandling med thyroxin senker antistoffer og de har prøvd det ut i forsøk med godt resultat. Står også noen stykker om det i www.thyroidmanager.org .
Vet ikke om noen som bare har fått prednisolon men jeg synes jeg har lest om en engang.

For å forlkare antistoffenes effekt: Man vet jo at behandlingmed interferon gjør at hepatitispasienter føker seg helt %#"&% og det kommer av cytokinene og antistoffene.
Samme med oss som har antistoffer mot TPO. Vi har sammenlignbare symptomer med legene ser bare på TSH og sier at vi er inneofr normalen så vi må være friske. i virkeligheten har vi samme type symptomer som hepatittpasientene har av interferon. DØH.

Elaine Moore har sekrvet mye om antistoffer og også summert opp ting som hjelper, og ting som trigger dem. Jeg har listet dem opp her på forumet før.
http://www.suite101.com/articles.cfm/graves_disease graves og hashimotos er omtrent samme med hensyn til hva som trigger antistoffene.