Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Threaded View
-
08-05-08, 21:10 #12
Man pleier da å bruke 50µg som en test for å se om pasienten blir bedre.
det går igjen noen ganger på forumene at leger setter pasienter på mikroskopiske doser og så blir TSH laver pga feedback-mekanismen til hypotthalamis og hypofysen og da blir ft4 og ft3 lavere og man blir verre. det er altså verre enn ingenting.
Du har ikke innbilt deg noe.
Her på AHUS er øvre grense på TSH 3,5 og den er 3,6 på Hormonlabben på Aker www.aus.no og alle kan be om å få prøve levaxin når TSH er deromkring og man har symptomer. Gravide skal startes på levaxin med en gang med slike talll.
Skjønner ikke hva legen din bablet om, de nye referanseområdene (somhar vært siden HUNT-undersøkelsen mange år siden) har jo vært en stund. Og i tyuskland har jeg nå lest i tre år at pasienter ble satt på thyroxin med en TSH på 2,5.
Før var grensen her på 4 og 5 og sånt. Og pasientene hadde symptomer. Det var psykisk osv sa legene....
Jeg hadde massevis av symptomer med en TSH på 2,5 men så var jo også min ft4 på 11 (når ref. omr.var 10-20)
Du må jo få TSh ned til 1 og ft4 i øvre tredel før du kan få prøvd om det virker.
Forresten så er DDD, legemiddelindustirens Defined daily dose, for levaxin 150µg. Sjekk selv på for eksempel www.legemiddelsiden.no der står det en DDD for hver medisin.
nora
nora

Svar med sitat
Bokmerker