Sitat Opprinnelig skrevet av Giaro
MEN den egentlige grund til at jeg meldt mig ind i dette forum er min mor, som også har for lavt stofskifte og har været i behandling med Eltroxin i ca 20 - 25 år. Hun har rigtigt mange af de symptomer, som jeg har set beskrevet på sider her i dette forum. Især kniber det med hukommelsen og det at finde ordene, når hun taler. Regning står det også sløjt til med (hun har ellers altid været godt til tal mm).

I februar fik min mor taget blodprøver:
TPO: 40
Tyroxin: 16,4
P-tyroxin: 2,1
Cobal: 225 (må vist være B12 ?)
TSH blev ikke målt (det troede jeg var standard ?)

Step 2 kunne så være at forsøge med en eller anden form for T3. Jeg kan forstå ud fra forumets sider at de "naturlige" varianter virker bedre for mange ?

Mange hilsner
Giaro
Velkommen til endnu en landsmand, Giaro!

Step 1 må være at få cobalaminen op over 360, altså B12 vitamin. Det vil være godt med en multi-B med både B6 og B12 i samt en B12 ved siden af gerne på 1000 mcg (kan bl.a. fås hos www.vitaviva.com). Det er i hvert fald min egen erfaring, og jeg havde mange neurologiske symptomer inkl. hukommelses- og koncentationsbesvær. Få tjekket jern og ferritin også.

Step 2 er jeg enig i, nemlig at prøve T3. Det er jeg også selv i gang med.

Thyroxinen ser meget lav ud, så den skulle vist også gerne højere op indenfor normalreferencerammen.

Held og lykke.