Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Threaded View
-
07-05-08, 10:28 #7
Da har jeg vært hos endokrinolog for første gang..
For øyeblikket er diagnosen min uviss. Jeg hadde 32 på ft4(? er det rett??) og TRAS på 1,4 ( som visst nok var innenfor referanseområdet akkurat. Ref.området er 1,5) og så var det lavt på et eller annet hormon som sendte signaler fra hjernen og til kjertelen. Behandlingstiden er vanligvis ett år, men siden jeg ble karaktisert som et "lett" tilfelle regnet han med at jeg ikke trengte så lang tid så jeg skal tilbake for sjekk om et halvt år. Min ft4 var visst ikke sånn kjempehøy. Prøver å tolke ref. området på Haukeland sine sider og der ser det ut som om det er 10,3-24,5. Blir nå behandlet ved hjelp av block and replace. 20 mg NM og 100 mg Levaxin. Endoen mistenker nok graves siden jeg har hatt litt problemer med rennende øyne, men jeg har jo ikke noe særlig antistoffer så derfor konkluderte han med usikker diagnose. Vanlig behandlingstid er ett år, men på grunn av usikker diagnose og at jeg var et "lett angrepet" tilfeller regnet han med at det ikke kom til å ta så lang tid! Skal tilbake om et halvt år og håper at jeg da kan slutte med medisin..

Svar med sitat
Bokmerker