Hei igjen,

Tusen takk for svar Jola! Jeg går på 20 mg Neo- Mercazole nå.. Var hos endokrinolog i går og jeg behandles nå med block and replace metoden, som jeg forstod på han var det ikke forenelig med å bli gravid. Ble jeg gravid så gikk de vel bare over til å behandle med NM. Forstod ikke helt for han snakket egentlig til en student og når folkespråket til og med er gresk for øyeblikket så er i alle fall fagspråket det!.. Studenten spurte også om jeg ikke kunne bli gravid nå, men han sa at det var helst i kraftige tilfeller av Graves dette kunne bli et problem. For øyeblikket er diagnosen min uviss. Jeg hadde 32 på ft4(? er det rett??) og TRAS på 1,4 ( som visst nok var innenfor referanseområdet akkurat. Ref.området er 1,5) og så var det lavt på et eller annet hormon som sendte signaler fra hjernen og til kjertelen. Behandlingstiden er vanligvis ett år, men siden jeg ble karaktisert som et "lett" tilfelle regnet han med at jeg ikke trengte så lang tid så jeg skal tilbake for sjekk om et halvt år. Antar vi klarer å vente så lenge med å bli gravide tenker jeg.. passer fint inn med bryllup også!..

Beate: Må le av historien din da! Ikke uten p- piller, men med!! Bra det ordnet seg tilslutt i alle fall!