Undersøkelser har vist at 2 av 3 hopper av atkins allerede etter et pr mnd.
Det er også gjort forsøk med tvillinger som har blitt på hver sine dietter;ene på atkins og den andre på fettfattig men proteinrik diett.Begge gikk like mye ned og det var ikke mere ketose i urinen til han som gikk på atkins.
Flere undersøkelser (mange som har vært interessert i atkins teorien,men han hadde problemer selv med å forklare hvorfor personer skulle gå ned mere på akkurat hans diett kontra andre),har vist at det er den høye proteinmengden som gjør at du går ned i vekt,den metter og nedsetter apetitten)
Samtidig som du egentlig spiser mindre kcal fordi atkins blir for ensidig og kjedelig kost. :idea:
Kanskje derfor vi sprekker til slutt?
Man går mye ned i begynnelsen av dietten og etterhvert (ca 6 mnd) så jevner det seg ut og man stiller likt med andre lav kcal dietter.

Atkins selv døde overvektig(183 cm høy og 117 kg)med hjerteproblemer og høyt blodtrykk.
enda vet man ikke langtidsvirkningene av en slik lavkarbodiett..

Selv vet jeg at jeg sprakk fordi kosten ble for ensidig og lite stimulerende for kroppen,som jeg sa skulle introdusert mye mere karbo på et tidl tidspunkt(kanskje før den kritiske grensa siden de sier folk hopper av etter 2-3 mnd?)
Bruk den som en Kick start 1 mnd og finn en annen diett (Fedon sier hans kosthold er bra for insulinresistens)
men jeg synes og Sonedietten er en bra sak,de introduserer mye tidl karbo og tillater mye mer.

Lav gi-mat er bra-eneste? som hjelper-på insulinresistens.
Om du Shanita tåler en real spisedag i uka(uten å falle tilbake på gamle vaner)så gjør det. Kroppen får et kick hver gang og du slipper å sikle etter alt du forsaker hele uken.
Du kjenner jo fort underveis i dietten når suget,tankene,og drømmen etter noe annet kommer-Da er det på tide å snu på dietten

Ang Søthunger Anitatab,har skjønt det med bi nyrene etterhvert.Men like langt når det gjelder det,legen vil ikke la meg ta blodprøvene.Kjenner suget og null kontroll avtar når t4 nærmer seg 12-13(mine tall),men har vel igjen med at da jobber ikke binyrene så mye når kroppen sier ja takk til de verdiene?
Problemet er å holde seg på 12-13 i T4.
Bestillte de binyretabl,med engang du la inn linken om Dr Peatfield..
Men jeg har ikke prøvd dem,føles som en liten "struggle" når jeg skal tolke ting alene.
særlig når jeg leser i ettertid om deg,med erfaringer fram og tilbake..
Høres ut som man må ha en flink lege og spille ball med underveis :idea: