Hei Jeg kjenner ikke til din historie, men ser at du startet opp Levaxinbehandling pga noe lave verdier og litt utslag på anti-TPO. Dessverre er det vel slik at dette i noen tilfeller kan slå feil ut og derfor stiller vel en del leger seg tvilende til om man skal starte behandling med slike verdier du hadde i utgangspunktet.

Men fatt mot, dette kommer garantert til og roe seg ned igjen. Men tålmodighet er nok en faktor som vil spille inn her.

Jeg skriver imidlertid til deg for og bekrefte at man kan føle seg svært elendig selv med en FT4 litt i overkant av normalverdier. Jeg får det akkurat slik du beskriver dine symptomer. Det er ikke uten grunn jeg sier at jeg foretrekker hyposymptomer fremfor hyper.

Ikke noe av det du føler er ukjent i forbindelse med høyt stoffskifte, selv bare litt forhøyet. Det føles skremmende og ha det slik og ofte kan man komme til og tenke at noe annet er galt i tillegg, for alt føles bare så galt i kroppen. Trøsten er at dette går over, selv om du ikke føler det slik akkurat nå. Dessuten er det slik at man virkelig ønsker en rask endring, men dessverre fungerer det ikke alltid slik - være seg om man er høy eller lav.

Jeg ønsker deg riktig god bedring.