Viser søkeresultater 11 til 20 av 26
Tråd: Kvitte medicinen?
-
01-05-08, 15:13 #11
Jeg vil og si at det går ikke å vurdere nytten av et produkt når man ikke tar så stor dose som er nødvendig da. Og det gjør ikke du Stina. Og det er jo ikke umulig at du har endel andre plager som kan virke inn på hva du synes. Armour virker jo kun på stoffskifet.
Så skulle jeg gjerne samstemme med deg når det gjelder samarbeide med legen. Det prøvde jeg på alle måter i 16år men de bare så på at jeg gikk til helvete for å si det som det var. Og løy for meg mot bedre vitende !
Jeg kom ikke ut av dette før jeg ga blaffen i hva de sa og begynte å prøve meg frem på egenhånd.
Og det er det eneste alternativet man har når legen ikke vil !
Og de vil jo ikke !
Hele systemet er "kjøpt og betalt" av syntetindustrien og legene er under pisken av endokrinologene. Veldig få tør å stå på egene ben i dette spørsmålet. For det kan koste !
Mange har opplevd at legen er positiv helt til Endoen har svingt pisken.
Jeg nektes fortsatt retten som alle kronikere ellers har til blå resept på en medisin som virker, og har i min stille protest sluttet å bruke ordningen med registreringsfritak. Jeg får tak i Armour utenom at Norsk importør og statsapparat får glede av fortjenesten.
Så er det slett ikke umulig å klare seg på egenhånd.
Det krever noen kunnskaper og de dreier seg ikke om så mye annet enn man ellers bør vite.
Man skal være tolmodig å øke dosen langsomt i små steg - som ellers. Og ikke bry seg så mye om symtomr som kommer og går før man er oppe i en terapeutisk dose.
Så skal man lære hvordan kroppen reagerer og hva signaler og symptomer betyr - og det tar flere år.
Så først vet man hvordan man skal dosere.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-05-08, 15:44 #12
Sjekk hva det står om syntetindustrien i dagens utgave av legetidsskrift på nett. Fullt av løgn og bedrag.
-
01-05-08, 18:40 #13
Jeg tenker nå at det kan bli litt vanskelig for Ofelia som er ny, selv om jeg ikke vet hvor mye hun har lest her fra før.
Du spør om hva som skjer hvis du slutter med thyroxin? Vel, det kommer jo an på hva som egentlig er i veien med kjertelen din. Har du antistoffer? Struma? Knuter? Tar du kun thyroxin som et forsøk? Hva er dine stoffskifte-verdier? Kan det være at du skifter mellom å være hyper og hypo?
Jeg kan si at hvis du f.eks. har anti-tpo, men ellers fine blodprøveverdier og som forsøker thyroxin for å se om det hjelper på hypo-symptomer - om kjertelen ikke er for ødelagt av antistoffene, vil kjertelproduksjonen høyst sannsynlig ta seg opp igjen når du slutter med thyroxin.
Du må egentlig kjenne etter på din egen kropp.
n'Finn. Ingen vet hvilken dose som er rett for meg fordi ingen vet hvor mye kjertelproduksjon jeg har igjen, jeg har jo anti-tpo. Mine prøvesvar nå på Armour er at TSH er helt i bånn og de andre verdiene høyt oppe. Jeg er ikke bedre, og det er hypo og binyre symptomer jeg har, kraftige sådanne - så noe hindrer effekten av egenprodusert, syntetisk, naturlig thyroxin av en eller annen grunn. Jeg kan ikke ta mer Armour fordi kroppen protesterer. Da er det farlig!"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
01-05-08, 19:11 #14
Det er jo summen av ditt egenproduerste og det du tar i tillegg som er viktig. For Armour sin del er en full dose sånn 3Grain/dag pluss minus. Jeg brukte 5grain i fjor og trudde det var "min " dose, helt til jul.
Da var det pluteslig for mye og nå er det 3Grain som gjelder.
Og - 3Grain var alt for lite i forfjor da jeg startet doseøkningen.
Nå er jeg symptomfri på 3Grain - det var jeg ikke i forfjor.
Så er vi forskjellige på den måten at min kjertel er borte - din er det noe liv i enda om jeg forstår deg.
Er det så at du har destruktive antistoffer er det vel ikke noe å vente med. Bare å øke dosen så stopper du kjertelaktiviteten og igangsetter prosesser som både fjerner den defekte kjertel og stopper antistoffene.
Du skriver at TSH er null og da har du forsåvidt gjort ditt - den u-ungåelige prosess er igang.
Får håpe du får det bedre når den er på hell og at det ikke er no e binyregreier. Det er ikke så godt å hanskes med.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-05-08, 19:41 #15
Struma
Jeg har struma, opdagede knuder på begge sider af halsen. Fik dem undersøgt og de var okay. Store som æg. Men har opdaget at forsiden af halsen, ved adamsæblet er forstørret også. Mine værdier nåede jeg ikke at få hos lægen, ville have haft dem printet ud men hun blev sur inden jeg nåede det. Har de sidste 2 år kørt med forhøjt og for lavt stofskifte pga Eltroxin, jeg har endnu ikke fundet et leje hvor jeg fungere. Min læge mener ikke at jeg skal opereres men for nogle måneder siden da hun havde ferie snakkede jeg med en anden læge og forklarede ham sagen, han sagde at jeg godt kunne få dem opereret væk. Jeg er meget i vildrede om hvor jeg står. Skriver mine tal når jeg får dem af lægen.
-
01-05-08, 19:49 #16
Jeg har oplevet adskillige hypersymptomer da jeg startede på Wetshroid. Det var uhyggeligt og foruroligende, men jeg havde forklaret mig selv, at når kroppen begynder at "vågne" til et stofskifte der i sammenligning med det før for lave, som jeg dog var vænnet til - kunne det ikke undgås at mærkes som hyper - selv om det egentlig kun var opadgående fra lavt af. Det har også vist sig at stemme og hypersymptomerne forsvandt ret hurtigt. Alt dette har gentaget sig hver gang jeg har øget dosis af Westhroid og hver gang har jeg frygtet at der var noget galt. Nu er jeg på 3 grain og i vintertide var jeg på 3,5.... Det ser nu ud til at det er "min" dosis for sommeren.
Opprinnelig skrevet av n`Finn
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
01-05-08, 20:58 #17
så er vi to om de tre
Hva bruker dere andre naturthyroxinforviste ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-05-08, 18:59 #18
Takk n'Finn og Anisa
Jada, en del symptomer overlever jeg med når jeg øker Amour-dosen, men når kroppen virkelig viser rødt flagg, så går det bare ikke. Les evt. Armour-vedlegget, noe dere sikkert har gjort. Jo, jeg er ganske sikker på at det er binyrene som ikke er helt ok. Evt flere hormon-ubalanser, men de reagerer jo ikke på Armour, det er det jo binyrene som gjør. Og Anisa, det er ikke hypersymptomer jeg har hatt, men f.eks. økning av IBS m.m.
Kjære Ofelia
Da er det vel kanskje like så gjerne dine knuter på halsen som gir deg et ustabilt stoffskifte (hypo og hyper) som thyroxin? Jeg har ikke så god greie på dette, men jeg tror at man ved knuter kan få ujevn produksjon. Som den amatøren jeg er, synes jeg da at det kanskje er en god ide med å fjerne kjertelen eller knutene om det er mulig. Det blir vel muligens lettere å finne en stabil dose da.
Hvis legen er så vanskelig, kan du ringe til legekontoret å be dem sende deg prøvesvarene? Så slipper du å snakke med henne. Og hvis hun er sur, kan du kanskje vurdere å skifte lege etterhvert?
Beste ønsker til deg!"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
02-05-08, 19:22 #19
Personlig synes jeg at du burde overveie glutenfritt, med tanke på dine mageproblemer og diagnoser samt alt det autoimmune. Jeg bare kuttet ut brødet, gikk ikke og kjøpte glutenfritt brød engang. Det fins glutenfritt havregryn (jeg vet du liker havregryn)
Gluten trigger så mye autoimmunt i kroppen. Melk også, og soya. Peanøtter er nr 4 på listen.
Bare mine tanker.
-
02-05-08, 22:47 #20
Tusen takk, Nora, men jeg har ikke krefter, orker ikke lage mat. Har en gang vært tre uker uten mel, melk og sukker - ble ikke bedre.
Og jeg likte ikke havregryn, men jeg har vendt meg til dem, fordi jeg trodde det skulle være sunt og bra for magen. Det er i alle fall bra for magen. Vet ikke hvor jeg skal få tak i glutenfrie havregryn.
Brød spiser jeg ikke, så og si aldri. Rugsprø.
Melk er jeg så glad i. Har nettopp vært uten i ei lita uke fordi jeg ikke har orket å gå på butikken. Ble i alle fall ikke bedre av det heller.
Du har kanskje rett Nora, men for meg blir det et fjell å bestige..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Svar med sitat

Bokmerker