Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Threaded View
-
02-05-08, 11:54 #9
Hei igjen, beklager at jeg ikke har svart på alle de flotte svarene dere har gitt meg, jeg har bare ikke orket. Formen er ekstremt svingende og jeg må derfor bruke de timene jeg har med energi til å få gjort det som trengs.
En oppdatering: Var hos fastlegen dagen etter endotimen og da fikk han se meg i min mest nedbrutte tilstand. Var helt utslitt etter endotimen kvelden før, uroligheter hjemme, forferdelige gråtetokter, heftig tankevirksomhet og lite søvn. Begynte selvfølgelig å gråte hos fastlegen og han sa at han kunne se hvor fortvilet jeg var. Han sa også at han skjønte at endoen tok alt håpet fra meg. Nå blir jeg del av et opplegg der jeg skal få hjelp en gruppe som består av fastlegen, muligens endoen hvis han har tid, psykomotorisk fysioterapeut og psykolog. Han sa jeg måtte innse at formen er avhengig av mer enn bare stoffskiftet og at bl.a. stress kan gi forverringer av sykdommen siden alt henger sammen. Han ville derfor prøve å behandle meg på en mer "holistisk" måte, og jeg sa ja takk. Endoen har gitt meg opp, så jeg har ikke andre muligheter. Dessuten synes jeg det er kjempefint om jeg kan få hjelp til stressmestring, det trenger jo mange uansett som de ikke har stoffskifteproblemer. Jeg har i alle fall bestemt meg for å prøve alt.
Livet mitt er fullstendig kaos for tiden, sykdommen er ustabil, hjemme er det ustabilt, jeg har vært lenge sykemeldt så jobben er ustabil også. Jeg prøver å ikke fokusere for mye på det, men jeg sliter litt med den berømte høna og det fantastiske egget. Er jeg stresset fordi jeg er syk eller er jeg syk fordi jeg er stresset? Går det dårlig hjemme fordi jeg er syk eller er jeg syk fordi det går dårlig hjemme? Alt henger vel sammen og jeg trenger nok hjelp til å finne ut av ting.
gunnda: tusen takk for svaret! Det du skriver er som å lese om hva jeg har opplevd. Kortisol ja..har hørt noe om at de som har problemer med kortisol legger på seg rundt magen eller noe sånt? Jeg har lagt på meg ellers også, men særlig magen er blitt et problemområde.
Anne Ma: Takk skal du ha, jeg setter veldig pris på det du skriver. Jeg syntes Lio funket i starten, men nå er det blitt verre, noe jeg trodde kom av at FT4 var for lav. Jeg har ikke stoppet doseøkningen min selv om endoen sa det, jeg vil prøve før jeg gir meg. har alltid tatt Lev på kvelden og det har funket "fint" så jeg tror ikke det er problemet. Har lett etter paranøtter, men har ikke funnet. Når jeg finner dem skal jeg prøve det, takk for tips
bambi: Jeg har ikke fått blodprøvesvarene mine fra endoen så jeg vet ikke hvor lav d-vit var. Siden han bestemte å ikke be meg ta d-vit da han først oppdaget det (noen mnd siden) så regner jeg med at den ikke var grusomt lav. Jeg hadde en periode med laktoseintoleranse da jeg var veldig dårlig i sommer, men det gikk over etter at jeg ble bedre dosert. Ingen tror meg for gentesten jeg tok viser at jeg ikke skal være laktoseintolerant, men jeg ble seriøst dårlig hver gang jeg spiste noe med melk i. Endoen nevnte at jeg bør prøve å holde meg unna melk, så kanskje jeg skal gjøre det. Synes bare det er fryktelig vanskelig å holde seg unna alle kornprodukter+melk, men må det til så må det til.
nFinn: Enig med deg, det er frustrerende!
isa1: Takk for positivt svar! Det er veldig bra at du prøver å se det positive i dette, jeg er kanskje litt for negativ noen ganger, men jeg tror du misforstod en del ting. Endoen ville ikke behandle meg på andre måter, han overlot meg mer eller mindre til meg selv. Man kan ikke bare si at en pasient mest sannsynlig har en betennelse en plass og så sende dem ut. Cøliaki har jeg hatt i mange år og er helt glutenfri!
nora: Takk for svar, jeg har lest det du har linket og det er veldig interessant. Jeg har hatt stoffskifteproblemer så lenge at jeg ikke helt vet hva som er normalt for meg. Nå mener endoen at de periodene jeg har følt meg bra så har jeg vært overdosert og dermed maskert den underliggende betennelsen i kroppen. Da tok han jo bort alt håpet jeg hadde om å føle meg bedre enn jeg gjør nå for tiden. Har du noen gang lest noe om noe lignende? At noen kjører på med stoffskiftehormoner og dermed maskerer symptomer på underliggende autoimmun sykdom? Er det derfor formen til mange varierer så mye? Vi sliter oss ut på for høye doser fordi vi ikke føler oss bra, men så er det flere ting som ligger under? Roter kanskje litt nå, jeg bare prøver å se saken fra flere sider. Endoen nevnte forresten noe med å føle seg bra etter en overdosering pga at reseptorer blir "åpnet" - da har han vel kanskje fått med seg noe?
Til slutt - tusen tusen takk for svar alle sammen, jeg setter virkelig pris på at dere prøver å hjelpe meg!
Takknemlig klem fra Lilje
Autoimmune sykdommer:
-Hypothyreose siden 1993 (tar nå 875 ug Levaxin i uka + 15 ug Lio daglig)
-Cøliaki siden ca 2001
-Vitiligo

Svar med sitat
Bokmerker