Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Tråd: Kvitte medicinen?
Threaded View
-
01-05-08, 18:40 #10
Jeg tenker nå at det kan bli litt vanskelig for Ofelia som er ny, selv om jeg ikke vet hvor mye hun har lest her fra før.
Du spør om hva som skjer hvis du slutter med thyroxin? Vel, det kommer jo an på hva som egentlig er i veien med kjertelen din. Har du antistoffer? Struma? Knuter? Tar du kun thyroxin som et forsøk? Hva er dine stoffskifte-verdier? Kan det være at du skifter mellom å være hyper og hypo?
Jeg kan si at hvis du f.eks. har anti-tpo, men ellers fine blodprøveverdier og som forsøker thyroxin for å se om det hjelper på hypo-symptomer - om kjertelen ikke er for ødelagt av antistoffene, vil kjertelproduksjonen høyst sannsynlig ta seg opp igjen når du slutter med thyroxin.
Du må egentlig kjenne etter på din egen kropp.
n'Finn. Ingen vet hvilken dose som er rett for meg fordi ingen vet hvor mye kjertelproduksjon jeg har igjen, jeg har jo anti-tpo. Mine prøvesvar nå på Armour er at TSH er helt i bånn og de andre verdiene høyt oppe. Jeg er ikke bedre, og det er hypo og binyre symptomer jeg har, kraftige sådanne - så noe hindrer effekten av egenprodusert, syntetisk, naturlig thyroxin av en eller annen grunn. Jeg kan ikke ta mer Armour fordi kroppen protesterer. Da er det farlig!"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat

Bokmerker