Viser søkeresultater 1 til 10 av 77
Threaded View
-
01-05-08, 00:40 #27
Du har sikkert rett, Gunnda, men jeg tilbringer så mye tid i stol og seng at det ikke er lett å skulle etterleve.
Dessuten blir jeg alltid verre vinter og vår mht muskelsmerter og angst f.eks. og hver sommer med varmehodepine f.eks., så intet i mitt system styres mer enn av vær og vind.
Men jeg blir veldig sliten etter fysisk aktivitet - veldig stiv i hele kroppen i tillegg til utmattelse.
I dag har jeg tatt 3 Armour, er redd for å bli for hypo, selv om jeg stort sett er like dårlig uansett hvor mye eller lite thyroxin jeg får i meg - bare med litt ulike symptomer. Nå er det utmattelsen som er veldig fremtredende og i dag var f.eks. siste dag for selvangivelsen, så igjen måtte jeg "på beina" ("vil" bare sove for tiden, sovner i stolen m.m.). Så for bare å få det hele samlet med et minimum av nødvendighet, samt å få kjørt ned å levere den, så måtte jeg ta to av disse binyre-tablettene.
Ja, etter Armouren til morgenen og 1 av binyre-tablettene, så holdt jeg på å spy i grøt-tallerkenen, så utrolig kvalm igjen. Tror det må være Armouren, for sånn har jeg jo hatt det lenge. Mindre kvalm disse dagene med 2 Grain, men da også trøttere.
Når jeg tenker jeg om, så tror jeg at jeg hadde den beste dagen da jeg tok 2 Grain Armour, 2 (eller var det 1?) binyre-tabletter og 20 mikrogram Liothyronin. Det kan være tilfeldig, men kanskje jeg skal forsøke denne coctailen igjen i morgen? Ifølge felleskatalogen.no så er halveringstiden på Lio ca 2 døgn, så det er vel ikke så farlig om man (JEG! - ikke andre!) evt skulle bli litt overdosert på denne.
Ellers lurte jeg for noen dager siden på om jeg sov dårligere etter inntak av binyre-tablett. Vel, i natt sov jeg noenlunde, så da er det absolutt ikke sikkert. Kan likesågodt ha vært PMS.
Men jeg har fått mer irritasjon i musklene - sånn restless legs forverring, tror jeg. Sånn som jeg får på anti-depressiva. Er det pga disse tablettene? Merkelig, for jeg hadde i mitt stille sinn gjort meg opp den mening at anti-depressiva stresset binyrene, i alle fall mine, spesielt siden søvnen ble helt ødelagt når jeg en gang i tiden startet på den dritten. Hm..., hm... og hm...
Og så en ting til: Den siste tiden på 3 Grain Armour, så klødde jeg mer og mer. Når jeg i min tid startet opp på Levaxin, så fikk jeg forskrekkelig kløe i ørene. Har også klødd mye gjennom barndom, ungdom og voksen alder før medisinering - har trodd det var pga tørr hud og allergier. Nå lurer jeg rett og slett på om denne kløen også har noe med binyrene å gjøre? Har jo lest at mange med stoffskifteproblemer sliter med kløe."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat
Bokmerker