Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
30-04-08, 13:45 #21
når det gjelder forskning: nå kjenner jeg flere forskere- og forskjermiljø, og jeg har aldri hørt om at de lar sine assistenter gi ut arbeid. hele poenget for forskeren er jo å ta hele applausen selv.
dessuten er det slik at det mange publiserer, kan for mange likne på et forskningsdokument - men egentlig er det bare et essay eller en artikkel. og det kan hvem som helst skrive - og det er bare en rekke med påstander og hypoteser med mer eller mindre troverdighet.
dessuten kreves det jo brede studier gjort over tid for å kunne si noe om signfikant effekt. det er jo også stor forskjell på om studiene er generaliserbare eller ikke, og medisinske studier skal vel gjøres med tanke på generaliserbarhet.
bare tenk på han kreft forskeren som forfalsket alle resultatene sine....alle forskning skal igrunnen stilles spørsmål ved, det er bare sunt.
så hvis vi eksempelvis tok for oss teflon, så måtte man gjort nøye undersøkelser etter strenge standarder for å sjekke om det faktisk hadde en innvirkning. så sjekker de det igjen opp mot uavhengige variabler/bakenforliggende årsaker.
så derfor: når vi leser slikt, så kan vi velge å tro på det, men uansett så bør vi tenke litt på bakgrunnen for artikkelen.
og når det gjelder klor, så er det ikke uvanlig å være overfølsom eller allergisk ifht klor. det skal visst være ganske ubehagelig både for hud og luftveier/øyne.
men jeg er enig med sonja i at dette sannsynligvis ikke skyldes stoffskiftet(sånn bortsett fra at huden kanskje blir ekstra rosin hvis du plages av tørr hud fra før hehe..)

Svar med sitat

Bokmerker