Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
27-04-08, 18:48 #5
Rul du bare med øjnene Tily.... hvis man blev rask af det ville det være helt fint med mig. Men det gør det ikke, vel?
Opprinnelig skrevet av Tily
Jo, stofskiftesygdom fandtes også før, men den var sjældnere og udviklede sig stort set af andre årsager bl.a. arvelighed, forhold under graviditeterne sam sandsynligvis også afhængig af hvilke "mineral-områder" man var født på (for meget/for lidt jod; naturligt forekommende fluor og radioaktive isotoper i undergrunden m.v.)
Men aldrig før i den vestlige verdens historie har stofskiftesygdomme haft så eksplosiv en fremmarch som de har nu. Ude på verdens foraer og fagpressen kalder man det endda for epidemi. Alene i lille Danmark med sine 5 mill. indbygere konstateres hvert eneste år over 2.000 nye tilfælde af lavt stofskifte. For ikke at glemme dem, der aldrig når frem til en diagnose fordi man undervurderer denne sygdom og lukker folk (specielt de ældre) hellere på lukkede afdelinger på statshospitaler med psykiatriske diagnoser.
Hvorfor?
Så tusind tak for dit bidrag Tily
Det er meget nyttigt.... eller hva`?
Anne Ma? Du gør såmænd for meget ud af det hele. Det eneste man behøver for at efterkomme de (her) relevante forsigtighedsregler er:
1. anvende stålgryder og pander til madlavning;
2. finde en fluorfri tandpasta til tandbørstning;
3. koge sit drikkevand (så forsvinder klor med vanddampen);
4. undgå klorholdige rengøringsmidler i hjemmet
5. undgå svømmehaller
6. undgå spraydoser og...
7. hos lægen frabede sig bromholdige lægemidler samt fluorholdige lægemidler mod forhøjet stofskifte.
6 enkle og 1 (den sidste) besværlig forholdsregel og så er man, i det mindste sikret mod, i varierende grad - en forværring af sygdommen. Selv hvis det ikke er nok til at blive meget bedre, er det bedre end det rene ingenting. Og det er ikke os eller lægerne, men kun og udelukkende sygdommen der bestemmer vores behov.
At stille sig op i denne situation og sige: "jeg vil ikke; jeg gør ikke; jeg gider ikke; jeg kan ikke" svarer til at løbe efter bussen med billetten i hånden, i stedet for - at stige på og køre i den.
Den med det "dødelige kosttilskud" har også jeg læst og funderet over. Denne diskussion tager jeg ikke idet "kosttilskud" er off topic her. Jeg nøjes blot med at runde af med, at man bør altid undersøge hvem betaler for "forskningen", før man hopper på resultaterne. Mig bekendt ar lægemiddelindustri anden eller tredje største i verden, og har sine egne interesser at varetage. Selvbehandling (vitaminer/mineraler) og forebyggelse er IKKE i lægemiddelsindustriens interesse.
Eksempelsvis er der nu, på verdensplan flere mennesker, der lever AF kræft/cancer end der DØR af den. Interessant. Ikk`?
Til sammenligning ligger "kosttilskuds-industrien" langt bagefter lægemiddelindustri, hvad angår omsætning og indtjening. Så det burde være klart og tydeligt at se på, selv uden briller - hvem tjener mest på hvad.
Jeg er en af de få idioter, der har saneret amalgam ud af mine tænder (1986); jeg er også en af de idioter, der har altid haft et forbrug af kosttilskud; jeg er en af de idioter, der har smidt teflon ud af mit køkken og klor samt fluor ud af min husholdning for mange år siden; jeg er også en af de idioter der hellere tørster end drikker ukogt klorvand.... Jeg har været stofskiftesyg siden 1978 dvs. vist nok tæt på din egen levetid (?); er 56 år i dag og forbløffende "i live" trods helbredsmæssig modgang. Jeg har arbejdet fuldtid gennem hele min sygdomsperiode og i dag er alle mine "stofskiftevenner" pensionerede, undtagen mig.
Så enten er jeg bare svineheldig (er der nogen der bare kan være det med denne sygdom?), eller har jeg måske bidraget selv lidt til, ved ikke altid at vente på blå stempler fra det sløve sagkundskab, men har taget chancen selv. På eget ansvar.
Jeg kan ikke begynde opfordre folk til at udsikfte Eltroxin med Thyroid USP, som jeg selv gjorde for et par år siden (Gudskelov!). Men en opfordring til at bytte (f.eks.) sine teflonpander ud med stål kan der for pokker ikke være så risikabelt, vel?
Det er meget mere risikabelt at gå gennem livet med lukkede øjne. Man risikerer at snuble noget så voldsomt, at man aldrig kommer op igen.
Derfor skrev jeg mit indlæg. For dem der gerne vil vide det. De andre, der hellere vil forblive rolige og sceptiske, de kan bare springe det over.
Sist endret av Admin; 05-02-09 kl 17:48 Begrunnelse: Rettet tegnsæt: DØR til DØR
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat

Bokmerker