Viser søkeresultater 1 til 6 av 6

Tråd: stigende tsh

Medlem siden
    Apr 2008
    Meldinger
    2

Standard stigende tsh

Har noen en forklaring på hvorfor tsh stiger ,når jeg øker dosen med levaxin.har gått på levaxin i ca 6 månder.Og ved hver sjekk opp hos fast legen stiger tsh målingen .siste prøver viste 5.0 MIE/L.
    Da legen satt meg på levaxin var målingen 2.9 MIE/L.
    T4 og T3 har aldri vært ute av referanse område .
    Ved sist måling var T4 13 PMOL/L og T3 4,5 PMOL/L.
    Har hatt lav vitamin d og lav b12 ,disse har blitt bra .Har også utslag på anti tg og anti tpo.Bruker nå 150 microgram levaxin til dagen .
    Har også tatt mr av hypofysen med negativt svar .
    Falt og pådro meg to kompresjons brudd i ryggen for ca 15 måneder siden .
    Er avstivet i ryggen med skruer og stag, hadde ingen symptomer på lavt stoffskifte før jeg fallt å ødela ryggen.

mvh
    calz
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei

Det eneste som jeg kan komme på nå, er at det er et hardt angrep på kjertelen din akkurat nå, som gjør at du må øke og øke dosen din. Det vil vanligvis flate ut med tiden. Det kan mye lenger tid å stabilisere stoffskiftet enn 6 mnd, akkurat det er veldig individuelt.

Har du målt for antistiffet TRAS? Det kan virke blokkerende på produksjon av thyroxin og føre til at TSH øker for å prøve å få kjertelen til å produsere mer hormoner.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2008
    Meldinger
    2

Standard

Er det noen grunn til at komplikasjoner rundt min rygg operasjon kan ha sammenheng med at jeg nå har fått lavt stoffskifte .Symptomer begynnte da jeg lå på sykehus .veldig deprimert .var veldig mye på toalettet ,reagerte veldig negativt på morfin ,hallusinerte mye da jeg fikk morfin .hadde også høye prøver på s-alp lav vitamin b12 .og lav vitamin d etter hvert også noe forhøyet kalsium .er det bare en tilfeldighet at jeg sliter slik med stoff skifte etter dette, eller kan det ha en sammenheng?

Mvh
    calz
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

De sier at traumatiske hendelser kan trigge stoffskiftet. Da negative opplevelser av alle sorter.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Vi er jo en kjemisk fabrikk - noen av disse er signalstoffer og brukes jo i komunikasjon - andre er hormoner.
    Det er nok en sammenheng, men jeg syns vi bør vokte oss vel for å dra dette for langt.

Det er vel heller sånn at vanskene med å klare det psykiske presset har sin årsak i at du allerede hadde fått lav stoffskifte ?

Lav B12 gir jo også symptomer fra nervesystemet, og noe forhøyet kalsium er jo klare signaler fra benstoffskiftet som du burde sjekke i lengere tid.
    Kroppen regulerer blodkalsium veldig nøye og skal ikke under noen omstendigheter utenfor grensene.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Tenkte mer på fysisk traume jeg. Men Finn kan ha rett i at du gjerne reagerte så dårlig fordi du allerede var syk
    Hilsen Anne Ma

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn