Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
26-04-08, 13:08 #1
jod uten salt i potetgull?
Noen som vet om det? kom jo plutselig på at det kan jeg kanskje ikke spise siden jeg har diettfattig jod nå før radioaktive kuren.....
Jeg fjernet hele kjertelen i 2008 pga kreft.... Kreft og tiden etterpå og sånt....?
-
26-04-08, 21:01 #2baremei Gjest
Jod uten salt?
Eller salt uten jod?
(jeg mobber ikke, jeg er minst like omvendt i hodet som deg)
-
26-04-08, 21:42 #3
Faktorenes orden er likegyldig

Velkommen i klubben .......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-04-08, 08:57 #4
hehe
ja der ser man..kan være lurt å bruke hjernecellene i mellom kanskje...
Jeg fjernet hele kjertelen i 2008 pga kreft.... Kreft og tiden etterpå og sånt....?
-
27-04-08, 15:33 #5
Jodfattig kur
Hei DALIA!
Jeg har vært igjennom det samme som deg! 2 ganger og det er ganske tøft...men man blir bra...HELT bra. Det tar bare litt tid etter du begynner med Levaksinen igjen .
Veien ned til hypo er ikke ille synes jeg.
Litt kald på hender føtter.
Jeg gikk 4-5 uker før jeg fikk en tsh på over 100. Da hadde jeg fritt t4 på 2.5 ellernoe sånt.. Følte meg zombie. Og den svimmel panneslåtte fjernheten hang nok i 2-3 mnd etter oppstart dessverre men pang så blir du degselv igjen. Lykke til! Det viktigste er at du ikke har noen skjolbruskceller i kroppen noe mer! Thyroglobulinnivået må være ikke målbart!
Ang lavt calsium prøv Calcigran forte som du får på resept! De er fantastiske! Jeg tar to om dagen og er helt bra nå, hadde også som deg ekle kramper lenge etter operasjonen!
Lykke til
-
27-04-08, 15:42 #6
takk for svar...
Jeg fikk lov å fortsette på levaxin frem til 2 dager før, også får jeg hormonsprøyter 2 dager før på sykehuset før jod....er sjele glad for det, har to små barn og det hadde ikke vært noe moro...
Jeg går nå på calsium 500 2x om dagen..kjenner meg ganske bra, men det rykker litt i en muskel her og der imellom....men går jo over av seg selv heldigvis!
Går du fremdeles på calsium? er det lenge siden du ble operert...??Jeg fjernet hele kjertelen i 2008 pga kreft.... Kreft og tiden etterpå og sånt....?
-
27-04-08, 15:53 #7pandalakris Gjest
Re: Jodfattig kur
Jeg må bare korrigere litt her. Alle blir Ikke HELT bra etter cancer thyreoideabehandling. Det er dessverre temmelig mange som aldri finner tilbake til sitt gamle jeg når det gjelder energi og kognitiv kapasitet. Og pga at legene er svært restriktive med å gi ut Armour til oss cancerpasienter, har vi ikke den muligheten heller. (Nå skal det sies at det har jeg tenkt å gi bl... i. Jeg skal prøve Armour om jeg så skal importere det selv.)
Opprinnelig skrevet av miss:-)
Håper selvfølgelig at du TS kommer igjennom dette uten noe særlige problemer, men vær allikevel klar over at hvis du ikke føler at ting blir bra igjen, og legene mener at alt er i orden, så er ikke deg(psyken din) som er problemet. Du er verken lat eller hypokonder. Det er bare ikke alle som fungerer optimalt på syntetisk thyroxin.
Til spørsmålet om potetgull med eller uten salt. Det er nok ingen fare så lenge du ikke spiser mange kg av dette. Og det bør du ikke når du skal ned i hypohelvete. Da blir det fort mange kg ekstra. Kan nevne at da jeg fikk radiojod for 6 år siden var det ikke krav om jodfattig diett. Og behandlingen gikk greit allikevel den. Pass bare på å ikke spis store mengder med sjømat ol.
-
27-04-08, 15:56 #8pandalakris Gjest
Ser at du skal på Thyrogen. Da faller innlegget mitt om seponering av Levaxin bort. Men hver klar over at du kan få skikkelige hyposymptomer annen dag av injeksjonene. Så prøv å la være å kjøre bil disse dagene.
Svar med sitat
Bokmerker