Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Threaded View
-
19-04-08, 07:20 #6
Hei igjen,
Jeg tror ikke nødvendigvis at det kan være noe så alvorlig som MS, men det er en sykdom som gir symptomer i hele kroppen og er vel noe av det første man velger å utelukke hos personer med mange symptomer slik du (og jeg... og mange andre her inne) har. Husk at MS er ikke slik at den alltid gjør deg lam osv. Det finner mange typer og alvorlighetsgrader av MS. En MR av hodet kan være med å utelukke dette. Her har du en link som forklarer MS ganske bra, men ikke la deg skremme av symptomene. Selv om de stemmer, så er det IKKE ensbytende med at det er det som er årsaken til dine problemer: http://www.mountauburn.caregroup.org/bo ... D=hw190814
Når det gjelder ryggen, så er det MR her også. Be om MR av både hodet ditt og alle c-leddene i første omgang. Problemer i nakkeregionen kan føre med seg symptomer som du beskriver blant annet i håndleddene. Det kan også føre til at man merker nummenthet i noen fingre, eller at hendene/fingrene dovner bort når man sover osv. Det kan faktisk føre til det samme helt ned i tærne. Husk på at man har ufattelig mange nerver som går helt fra hjerne og ned hele ryggen. Kiropraktor vil ikke være til hjelp her. Bruk fastlegen din og be om at han sender deg til MR. Det kunne nok være lurt å be om time hos nevrolog også.
Det kan være lurt å måle kortisol som Nora er inne på. Lave mengder kan gi symptomer som svimmelhet, da spesielt når du reiser deg. Du bør også måle blodtrykk dersom dette ikke er gjort. Lavt blodtrykk kan bidra til svimmelhet og er ikke uvanlig med lave nivåer kortisol.
Du sier at du ikke vet hvorfor du har lavt stoffskifte, men har du antistoffer? Dersom du har det, så er det jo en autoimmun prosess. Det vil si at kroppen din danner antistoffer mot kjertelen din. Blir nesten på samme måte som kroppen danner antistoffer når man har allergi. Kroppen tror det er noe feil med kjertelen og prøver å beskytte seg selv, men i plassen så gjør den kroppen vondt.
Jeg har ikke antistoffer og de antar at det er andre ting som gjør at stoffskiftet mitt ble lavt. Jeg har ikke funnet ut av alt selv, men jeg sliter blant annet med tarm- og nyrebetennelser.
Når det gjelder trening, så er det svært lite jeg kan gjøre. Jeg sliter med at jeg ikke har overskkudd i det hele tatt. Med en gang jeg gjøre noe som krever noe av kroppen min, så blir jeg utslått i muskelaturen. Føler at jeg har løpt maraton. Jeg må sove og etter flere timers søvn, så er kroppen ikke bedre i det hele tatt. Det er først dagen etter at jeg noen ganger kan føle meg noe bedre. Jeg tar derfor heller lange rolige gåturer. Jeg har også i disse dager prøvd å dra frem sykkelen for å ta meg noen turer. Jeg har også en dag i uken hvor jeg ikke spiser kjøtt i det hele tatt. Da pleier jeg å spise alt av frukt og grønnsaker som jeg vil. Dersom jeg har lyst på taco eller pizza med familien min i helgene så spiser jeg det.
Huff.. nå er det jeg som skriver en avhandling her
Håper du finner ut av det. Kjenner meg så godt igjen i redselen osv. Trøst deg med at det justerer seg og man roer seg ned etterhvert som man ser at det går bra. Noe det helt sikker vil gjøre hos deg også.
La oss få høre hva som skjer videre!Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Svar med sitat
Bokmerker