Hei...

Noe av det første som slår meg når jeg leser innelgget ditt er jo at det er mer enn bare lavt stoffskifte på gang. Jeg kjenner jo ikke til hele historien din, men det er jo ikke uvanlig å få lavt stoffskifte i forbindelse med andre problmer i kroppen.

Det jeg tenkte på som antakelig er sjekket og utelukket allerede er MS. Skulle du allikevel ikke ha tatt MR av hodet ditt, så bør du gjøre det. Dersom det er gjort, så slår det meg at det er meget godt mulig at slike problemer dukker opp fordi det er noe galt i ryggen. Akkurat hvor kan jo være en utfordring å finne ut av, men ut i fra det du skriver så vil jeg anta at det kan stamme fra et av c-leddene. Her har du en fin link som viser hvordan nakke og rygg kan påvirke andre deler av kroppen: http://www.jointspinecenter.com/images/ ... nction.gif

Det er mange som har store problemer som stammer fra nakke/rygg og som aldri har hatt vondt i den delen av kroppen. Dersom det er litt trykk på en nerve i nakken så kan du jo selv se av skjemaet hva slags symptomer det kan gi.

Føler virkelig med deg som sliter med disse symptomene, og jeg er overbevist om at alle de symptomene du nevner ikke stammer fra lavt stoffskifte.

Glemte å ta med det med vekta... Jeg har også hatt store problemer med vekta på grunn av lavt stoffskifte. Har prøvd alt som er for å klare å komme meg ned, men ingenting har hjulpet. Jeg har andre ting i tillegg til stoffskifte også, som gjør at jeg ikke kan trene hardt, men nå har jeg greid å gå ned 7 kg. Jeg har rett og slett kuttet ut av pasta, brød, ris og selvsagt sukker. Spiser kun dette når jeg er i bursdager el. og vekta har rast ned. Har prøvd å ikke tenke på dette som en slankekur, men noe jeg skal holde meg til også etter at vekta forsvinner. Jeg har gått fra å veie 70 kg til å på det verste veie 88. Jeg skal si det at det raser av nå!

Lykke til videre...