Side 3 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 77
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

ja, ang spørsmålet om søthunger, eller proppe-i seg-hvasomhelthunger, det hjalp totalt. Det kom fram lignende i en diskusjon om sjokolade på en yahoogruppe her om dagen. Og det pussige er at sjokolade hever endorfinene og at det er vel det kroppen trenger. de fortalte at sjokoladesuget forsvant påldn, eller at D. Bihari anbefalte folk som ville forlenge endofineffekten av ldn at de skulle ta litt sjokolade. mange med MS blir verre på sjokolade (og sukker og gluten osv) forresten.

Og en ting til some er siste nytt: foreldre prøver nå ut ldn på sine autistiske barn og det er en yahoogruppe for det også. Det ser lovende ut så langt. ldn ser ut å være trygt på barn.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, det er virkelig spennende dette med ldn.

Nora, jeg forstår at det er low dose og at mulighetene for bivirkninger er små, men jeg er likevel bekymret for ITP.

Jeg sliter f.eks. med mye, kraftig hodepine. Og med en gang jeg får en infeksjon i kroppen eller noe, så får jeg vanvittig hodepine. Jeg tror at hvis du først har fått en sykdom/skade - så får du et "arr" der, selv om du blir bedre, og at dermed sykdommen/skaden lettere oppstår igjen. Kroppen husker - mange eksempler på det, f.eks. allergier. Smertesignaler ved fibromyalgi, og kanskje andre smertetilstander - "hikke" i smertesystemet, helt unyttig fordi det ikke lenger er til for å beskytte oss mot skade/fare. Hm.. sikkert også slitne binyrer - har du først fått dette, så sliter du vel gjerne med det lenge?

Men det blir spennende å se utviklingen. Og om jeg kommer til å prøve meg ;) Jeg gjør nok det hvis ingenting annet hjelper, og hvis jeg da er oppegående nok til å klare å få tak i det.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg verker så jeg blir helt tullete - spesielt nakke og skuldre, tusen tannpiner....

Verker jeg fordi jeg har sliten binyrebark?
    Har jeg sliten binyrebark fordi jeg verker sånn?

Verker jeg sånn fordi jeg har sliten binyrebark fordi jeg verker sånn fordi jeg har sliten binyrebark fordi jeg verker sånn fordi....

Adrenal Insufficiency
    Increasing arthralgia (fibromyalgia) and morning stiffness.
    Ja, det har vært meget tydelig de siste mange årene. Nå kommer jeg jo så vidt ut av senga på det verste. Og raser ned trappene fordi knærne gir etter....

http://personal.lig.bellsouth.net/w/u/w ... uggest.htm

Andre symptomer herfra jeg har på "lav binyre-reserve":
    Longstanding and severe hypothyroidism.
    Episodes of extreme exhaustion, or collapse.
    Multiple allergies.
    Digestive problems – alternate diarrhea and constipation
    Flatulence
    Increasing arthralgia (fibromyalgia) and morning stiffness.
    Fainting, dizziness

[Blood] pressure fails to rise on standing

sulphate (DHEA), the main hormone output from the adrenals, will be found to be low [2,3 - ref: 0,8 - 10,0, prøve tatt: 12.01.07.]
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Hei Stina, jeg skjønner godt at du føler det virker håpløst - for det blir jo en runddans til slutt. Det å gå ubehandlet gjør ikke ting bedre, langt ifra.

Morning stiffness er noe jeg kjenner godt til- det er såvidt jeg har kommet meg ned trappene. Men de tre dagene jeg var bra mens jeg startet opp på binyreekstrakt, var det nesten borte! Jeg våknet om natten og snudde meg, og det gjorde ikke vondt! Snudde meg lett som ingenting!

Så jeg er helt sikker på at hos meg verker jeg fordi jeg har lav binyrereserve. Og ikke omvendt
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Anita

Hva koster det med dette binyreekstraktet?
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Jeg husker ikke hva jeg betalte sist jeg, men kan det ha vært noen og 20 pund for 120 tabletter da? Jeg tar nå 3 om dagen.

Skal sjekke det når jeg kommer hjem..
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Heia Anne Ma og anitab

Dere har jo svart i den andre tråden min, så dere ser at jeg har forsøkt å bestille dette binyre-ekstraktet og at jeg ikke vet om betalingen lyktes. De skulle i alle fall ha rett under 20 pund med forsendelse for 60 tabletter. (Tenkte på denne grensen på 200 kr for å unngå toll....??)

Ja, jeg føler jo at jeg verker pga lav binyrereserve - for jo mer jeg verker/jo sykere føler jeg meg. Og jeg blir slik av vær! Finnes det noen kilder til sammenheng mellom vær og binyrer? Jeg mener å ha lest en plass at man fryser mye ved slitne binyrer. Og nå tar jeg 3 grain Armour daglig. Har også klart å dosere meg til hyper på Lio/Lev. Og jeg fryser uansett. Noe annet er at jeg heller ikke tåler varme. Og det er jo ikke typisk for de som er hypo, som oftest elsker de varme. Binyrer eller hjerne? (Temperatur-regulering sitter i hjernen.)

Men anitab - var det bare de tre første dagene på binyreekstrakt du var bra? Du har kanskje skrevet mer i tråden din om dette?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Og da kan altså kanskje stivheten og smertene skyldes slitne binyrer?

Men hva gjør at musklene er så sinnsykt stramme? Hva er det med kortisol som gjør dette med muskel-cellene? For jeg tror at smertene kommer fordi musklene er så stramme, og det fører igjen til lite blodtilførsel og dermed oksygen til hjernen og derfor forårsaker min dårlige tenke-evne og svimmelhet m.m.

Vi vet jo at stress/nervøsitet kan føre til diare. Og mage-tarm-spesialist forklarte jo at for mye av visse hormoner overstimulerte tarm-veggen. Så da har vi den på plass.

Men hva med kortisol - muskelceller/fibre?

Hm.. det er jo egentlig litt av det samme kanskje? Tarmen er jo også en muskel, eller dvs mange vel...

Men jeg får ikke stive muskler av stress/nervøsitet, det er i så fall i veldig moderat omfang. Været er jo triggeren min, og det til de grader.

Hva gjør vær og vind med kortisol-nivået og hva gjør så kortisol-nivået med muskelcellene?

Nei, jeg er jammen meg ikke mye god i dag. "Jernstenger" rundt hele nakke og hals, så det er nok ikke mye oksygen i topp-etasjen, nei

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Men hva gjør at musklene er så sinnsykt stramme?
    Dette er jo et symptom på både FM og Hypothyreose. Hvorfor musklene stivner vet jeg faktisk ikke. Har jo det samme som deg, men i mye lettere versjon. Jeg stivner i hele kroppen, men er ikke påvirket av været.

Jeg har hele tiden tenkt at det må ha noe med at det lave stoffskiftet å gjøre siden det fungerer på celle nivå. Siden stivhet i muskler ikke ser ut til å være et tegn på binyreproblematikk, så må det ha andre årsaker.

Kode:
    SYMPTOMER PÃ… ADDISON :
    Symptomene på sykdommen er ofte uspesifikke som slapphet, kvalme, oppkast, diaré, nedsatt matlyst og vektnedgang. Typisk er at man blir unormalt brun i huden, spesielt på steder med soleksponering og stor hudslitasje. Pigmenteringen kan også ses på tannkjøttet og i furene i håndflaten. Blodtrykket er ofte lavt, spesielt i stående stilling. ( Det svartner for øynene når man reiser seg.) Mange pasienter er unormalt salthungrige. Sykdommen kommer ofte langsomt, og den blir ofte fastslått ved en tilfeldighet.
    SYMPTOMER PÃ… CHUSHING:
    Symptomene på Cushings syndrom er mange.
    Typisk er en betydelig vektoppgang der fettet fordeler seg rundt magen, mens armer og ben forblir tynne. Pasientene blir også runde og rødsprengte i ansiktet. Huden blir tynn slik at man lett får blåmerker. Mange får også lilla strekkmerker på buken.Cushings syndrom kan også føre til menstruasjonsforstyrrelser, håravfall og at man får kviser. En kan også få høyt blodtrykk og sukkersyke av for mye. BEHANDLING:
    Behandlingen er avhengig av hva som er årsaken til Cushings syndrom. Man prøver om mulig å operere bort svulsten som er årsaken til at det dannes for mye kortisol.
    http://www.addison.no/index.php?P=startsiden

Men vi vet jo at det kan være ting som virker sammen som kan gjøre situasjoner mer komplekse.. Det eneste som virker på musklene mine er bevegelse i tilmålte porsjoner. Og tøying er super effektivt for meg. Akkurat som med deg så påvirker ikke stress/nervøsitet stive muskler, men overbelastning av energi nivået mitt der i mot... Ikke kjekt engang..
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Det er jo stive muskler som er det mest plagsomme hos meg også. Det varierer ikke mye, kjennes ganske konstant ut. Og akkurat det symptomet kom da jeg begynte med Lio. De tre dagene jeg var bra, var etter jeg hadde vært uten stoffskiftemedisisn i 10 dager, og akkurat startet opp igjen. Hadde vært på 1 binyreekstrakt i en uke, og 2 i noen dager.

Har dere prøvd å kutte ut armour/levaxin i en ukes tid for å se hva som skjer? Stoffskiftemedisin er stressfaktor..

Jeg har en liste på binyre-symptomene fra Dr. Peatfield. Skal se om jeg finner den et sted...

Side 3 av 8 Først 12345678 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn