Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Tråd: Spørsmål om dosering
Threaded View
-
15-04-08, 17:52 #6
Bruker
- Medlem siden
- Apr 2007
- Sted
- Danmark
- Meldinger
- 20
Hej
Jeg har lige reduceret dosen 25 mcg pr uge.
Jeg gik fra 850 mcg/uge ned til 825.
I første omgang gik jeg fra 825 mcg eltoxin/uge til 850 for at få T4 (15,5) lidt højere og TSH lidt lavere (1,3). T4 steg til 18,4 og TSH faldt til 0,56. Så det burde jo være fint. Det var for ca 3 måneder siden så kroppen burde have tilpasset sig dosen. Men jeg føler mig ikke helt veltilpas. Har nogle symptoner, såsom lidt hjertebanken, føler at min krop er lidt stresset, bliver let rastløs, er meget sulten hele tiden, har tabt mig 4 kg efter doseøgningen (176 cm høj/59 kg). Når jeg går i seng og skal sove er min puls kraftig men ikke høj (50-60). Jeg kan tælle pulsen uden at gøre noget. jeg sover fint nok. Alle disse symptoner er lette men alligevel lidt irreterende.
I denne uge har jeg - trods at tallene ser pænere ud end før - sat min dose ned igen til 825 mcg/uge for at se om jeg føler mig bedre tillpas. Jeg håber jeg gør det rigtige. Jeg tror jeg må være tæt på min optimale dose når 25 mcg/uge kan gøre så stor forskel. Min logik (og mange her) siger mig at en T4 på 18,4 er bedre end en på 15,5. Jeg håber ikke at jeg nu bliver underdoseret - er lidt nervøs. Jeg må bare tro på at, hvis det føles bedre er det den rette dose for mig trods tallene
Er selvfølgelig meget i tvivl om jeg nu gør det rigtige. Det kan være svært at abstrahere fra tallene.
Forresten hvad skal ens kropstemperatur være om morgen - så vil jeg lige prøve at tage den.Hilsen Kerstin
Hashimoto thyreoditis.
Fik december 2005 konstateret begyndende lavt stofskifte (subklinisk) og kom i behandling med eltroxin.
Anti-TPO 3600

Svar med sitat
Bokmerker