Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
-
15-04-08, 13:10 #1
Hvilke symptomer vil forsvinne og hvilke må man leve med?
Jeg føler meg rimelig bra for tiden. Og det til tross for høyt stressnivå i forbindelse med huskjøp/salg. Har vært livredd for å gå på en smell igjen.
En ting jeg lurer litt på, hvilke "symptomer" er dere kvitt for godt ved riktig dosering? Hvilke henger ved?
Jeg plages bla av tungen
Den er jo blitt større. Og spesielt når jeg skal sove, kommer den i klem mellom tennene. (Liker å sove på magen). Det er jo selvsagt et pittelite filleproblem i forhold til mange andre, men vil tunge-str kunne gå tilbake?
Hvilke symptomer henger i hos dere andre? Tross omtrent riktig dosering.
-
15-04-08, 14:55 #2
Jeg har stort sett alle de symptomene som jeg hadde før jeg ble medisinert. Noen ting er blitt verre, og noen dager er noenting bedre.
Det er vanskeligt å si hvordan det skal bli for deg!!
Men ønsker deg lykke til, og en symptomfri fremtid!! :klem:Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
15-04-08, 15:34 #3
Jeg var "frisk" inntil jeg begynte på medisiner...så kan egentlig ikke svare deg. MEN mener at det med stor tunge er et typisk hypotegn; så kanskje du har litt til å gå på i forhold til dosen din??
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
15-04-08, 16:20 #4
Jeg har fått energien og konsentrasjonen tilbake med riktig medisinering. (Levaxin + Liothyronin i nøye justerte doser)
Det som henger igjen er at jeg er mer sliten etter stressepisoder, sykdom og trening enn tidligere. Jeg MÃ… ta hensyn til meg selv. Dårligere restitusjonsevne. Men til vanlig klarer jeg nå det samme som mine kollegaer. Jeg jobber 100% og studerer ved siden av.
Har også litt tett nese og dårlig luktesans, men det kan være pga allergi.
Ømhet på halsen og blir lett kvalm hvis jeg går med noe som presser på skjoldkjertelen. Klarer ofte ikke gå med smykker.
Jeg kjenner at lymfekjertlene under ørene også er ømme av og til, spesielt etter stress etc.
Det positive er at jeg har lært å ta meg selv på alvor og at jeg har fått flere nære venner.
-
15-04-08, 20:22 #5
Jeg har fått endringer i blodbildet etter at jeg en stund var veldig lav. Ellers har jeg fortsatt perioder innimellom hvor jeg er trett, slapp og tiltaksløs. Og så var det denne vekta da. Jeg har ikke gått ned et eneste gram. Blir vel værende slik tenker jeg.
-
15-04-08, 20:31 #6
Det er et meget betimelig spørsmål.
Men ingen kan desverre svare !
Vi ramler inn i denne sykdommen på så mange forskjellige måter.
Noen har gått hele livet med bare litt for dårlig system og er tilslutt "maratonutmattet" - mens i den andre enden finnes det akkutt tilfeller som plutselig faller til null og som kommer opp i et helvete med en gang.
Og så alle i en situasjon i mellom disse.
Så tilkommer at individuelle lyter og "konstruksjoner" gjør at noen reagerer veldig på en situasjon som andre kan leve med - og omvendt.
Synsing er altså en viss komponent i det totale bildet.
Og det skal vi ta alvorlig - det er jo selve livet.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-04-08, 15:45 #7
Re: Hvilke symptomer vil forsvinne og hvilke må man leve med
Større tunge, eller følelsen av at tungen er større, det er et symptom på Vitamin B12 mangel.
Opprinnelig skrevet av bambi
Jeg var mye plaget av dette, og blir fort plaget igjen om det er lenge mellom hver sprøyte.
Så fort sprøyta er tatt, så er tunga på plass :-)
-
18-04-08, 19:52 #8
vel, med de symptomene du beskriver der, så vil jeg kalle deg for nokså heldig
iallefall hvis det bare er i perioder med stress og liknende du føler deg redusert på et generelt basis.
jeg tror at man ofte(iallefall jeg) kan glemme litt at friske folk også har det tyngre både mentalt og fysisk i perioder, og jeg tenker at så lenge det ikke er symptomer som er i hverdagen - og som hindrer en i å ha normal god livskvalitet så er det en stor grunn til å være fornøyd og takknemlig for det
med det er jo veldig individuelt hvilke symptomer man ikke blir kvitt, noen her er jo uføretrygdede på grunn av at plagene er sterke, og daglige, mens andre er nærmest ikke plaget i det hele tatt.
de fleste vil jeg tippe ligger et sted midt imellom med opp og ned perioder.
dessuten er det jo helt normalt at kroppen sier klart ifra i stressperioder, så slik sett kan det jo være lettere når man har lavt stoffskifte å bli oppmerksom på å roe ting ned rett og slett fordi man har lært the hard way.
for meg så har de fleste symtomer vedvart, men de blir svakere jo bedre stoffskiftet er regulert. men borte blir de nok aldri for min del, iallefall. men det er lov å håpe
-
18-04-08, 19:54 #9
hehe...der svarte jeg visst på noen andres innlegg.....ikke så lett åfølge med
-
18-04-08, 22:01 #10
Re: Hvilke symptomer vil forsvinne og hvilke må man leve med
Opprinnelig skrevet av sivcath
Jeg har b12 godt over 75% av ref.verdi. Man bør vel ikke høyere da?
Svar med sitat
Bokmerker