Side 4 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 56
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

jeg visste ikke det med narkosen - det var ikke rart jeg ble så sinnsykt dårlig av narkosen da..!

skulle egentlig ligge på oppvåkning i to timer, men etter ti timer ble jeg trillet opp på rommet, og det var bare fordi jeg hadde besøk som hadde ventet i 5 timer......

det var skikkelig blææh altså. jaja, alt man finner ut i ettertid

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

og forresten rebecca: KLAG!!!!!

dette er jo helt sinnsykt. det kan jo hende at innleggelsen var berettiget, men jeg synes det bør komme en grundig redegjørelse på hvorfor ingen har sett disse verdiene i sammenheng med dine symptomer.

selv fikk jeg skikkelige plager med angstanfall som kom plutselig en dag, som bemerkelsesverdig jeg aldri har hatt før stoffskiftet, og de forduftet helt etter jeg hadde operert og startet på medisiner......forsvant like raskt som de kom.

selv har jeg en venninne som søker seg til et slags psykiatrisk opplegg for litt andre problemer, og de nekter faktisk å ta henne inn før stoffskiftet er stabilisert(hun har hatt en skikkelig betennelse de siste månedene).....der mener de tydligvis at stoffskiftet kan ha en så stor innvirkning at behandlingen ikke vil være av nytte hvis hun ikke er stabil.

jeg håper virkelig du klager, både på vegne av deg selv og alle andre som blir behandlet dårlig.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Hof i vestfold
    Meldinger
    24

Standard

Grunnen til at jeg ble lagt inn var jo fordi jeg ikke så noe poeng i noe ting...alt var bare svart. Noe stoffskifte prøver ble ikke tatt på sykehuset eller av fastlegen min i den forbindelsen....Jeg lå ikke mer enn to dager på psykiatrisk og hadde i motsetning til andre som var der, fri rett til å gå ut....men det jeg synes er uansvarlig er jo at de ikke tok stoffskifteprøver men heller satt meg på antidepressive...

Klart dette blir det en sak ut av, til mandag skal jeg ringe fylkesmannen..
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard

Ja, flott at du "trår til"!!! Og det som du samtidig bør ha i tankene er at den psykiatriske ""diagnosen"" du nå sikkert har i alle journalene dine;den skal bort . Men det å få fjerna noe fra en legejournal er IKKE lett. EN TILFØYNING VIL VÆRE "SECOND BEST".I verste fall trenger du juridisk bistand her. Det som står i en journal vil evnt. følge oss resten av livet, og det kan i verste fall få store følger!! Det er tøft å stå opp mot "overmakta", men det nytter. Virkelig- lykke til. Du skal ha tilbake integriteten din her. -
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Helt enig at det er ille når legen har tittet på en TSH på ca 9 i ett år (eller var dt ft4 som var lav?) og så kommer man med symptomer som er ille og typiske (depresjon og ansgst er typiske hyposymptomer) og de ser ikke sammenhengen med deåpenbare lave stoffskiftet.

eller har de slått opp i en del litteratur hvor det står at man ikke er hypo før TSH er 10?
    Det fins dessverre ny litteratur som sier det, og professor Weetman i England skriver at pasienter som har symptomer før TSH er 10 er psykisk syke .
    To-tre fløyer i endokrinologforeningene slåss og noen sier slik. Og Weetman har tilhengere i Norge, blant annet endokrinologer i Nord-og Vestnorge.
    http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... k&tid=3566
    http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... k&tid=4020

Her er hva som står i NEL (Norsk elektronisk Legehåndbok på nett):
    "Generelt om behandlingen
    · Behandling av tilstanden er omstridt
    · Gjelder først og fremst pasienter med TSH-verdier i området 5-10 mIE/l
    · Det er beskjeden dokumentasjon for effekt av behandling
    "
    !!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

professor Weetman i England skriver at pasienter som har symptomer før TSH er 10 er psykisk syke .
    Ja da var jeg splitter pine gal
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Hof i vestfold
    Meldinger
    24

Standard

Nå har jeg vært hos endo og jeg må si at jeg aldri har møtt en mer sympatisk lege enn det. Urs Schafroth heter han.

Han tok en del prøver som jeg har fått svar på nå...

trombocytter 412 ref 145-390
    spjern: 7 ref 9-35
    s- ferritin: 24 ref 10-110
    folat: 3,7 ref 4,5-25
    kolestrol: 5,9 ref 3,3-6,9
    sp-triglycerid: 0,3 ref 0.5-2,6
    alk.fosfatase: 162 ref 35-105
    albumin:39 ref 36-48
    asat: 21 ref<35
    alat:33 ref<45
    hemoglobin: 12,4 ref 11,7-15,3
    TIBC:62 ref49-83
    B12:230 ref 120-650

ft3: 3.9 ref 2.6-5,7
    tsh:0.037 ref0,35-5,0
    ft4:13 ref: 9-19
    anti-tpo:<1
    s.fsh: 5,5 ref 3,0-8,1
    s-lh:8,0 ref:2,4-6,6
    prolactin:310 ref110-560
    parathormon: 2,8 ref: 1,6-6.9

Har mange flere prøvesvar men vet ikke om hva som er reelt. Venter på en del svar som mest sannsynlig kommer denne uken håper jeg... Kreatininligger litt lavt, natrium litt høyt, fosfat litt høyt, men alle ligger innenfor referanseverdiene...Det er sikkert noen som kan si noe ut i fra dette???

ft4 har synket fra 14 for et par uker siden...
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard

Ja, han ER hyggelig.......Kommer han til å følge deg opp?? Håper han reagerte på innleggelsen din også? !!
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Hof i vestfold
    Meldinger
    24

Standard

Har du vært hos han? Hvilket sykehus holder han til? Jeg var jo hos han privat på volvat...og jeg har aldri blitt undersøkt så grundig noengang før:-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard

Hei ...dette kryssa hverandre. Jeg har nevnt han til deg tidligere, men ikke ved navn. Ja, jeg har vært hos han to ganger, og skal tilbake nå i mai(du og jeg bor ikke så veldig langt fra hverandre!!!). Han jobba mange år på Sentralsykehuset- samtidig kveld på Volvat. Nå har han slutta på sykehuset,dessverre,og jobber bare en kveld i uka på Volvat....Hvor han ellers holder til, fikk jeg meg ikke til å spørre om, men jobber sikkert mere enn bare en dag i uka.. Ja, en føler at han er der for deg som pasient.

Side 4 av 6 Først 123456 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn