Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard Hvorfor virker ikke thyroxin?

Failure of hormone to reach the tissues results from:

1. Receptor resistance, or failure

2. Dysfunction of T4-T3 conversion

3. Adrenal insufficiency
    http://personal.lig.bellsouth.net/w/u/w ... uggest.htm
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

For å plage oss!!!!! ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Visst, visst.... ;)

HVEM er det som plager oss? (Paranoia)

Nei, jeg synes dette var interessant, for det er jo tanker som jeg selv har hatt svevende mer eller mindre i bakhodet - noen litt lengre frem.

Har jo vært inne på tanken med dette med thyreoideahormonresistens - selve lidelsen - men jeg fikk det ikke til å stemme på meg. Og likevel har jeg jo vært sikker på at thyroxinet ikke kommer inn i selve cellene. Jeg kan merke det på så mangt, har f.eks. denne følelsen av oksygenmangel - både i selve pusten, men også i hjerneaktivitet.

Jeg mener Nora mang en gang har sagt at karbohydrater kan tette igjen reseptorene for thyreoideahormon på cellene. Jeg håper inderlig ikke dette gjelder meg med min karbohydrathunger og IBS som nesten ikke tåler annet enn karbo. Og jeg er jo rimelig sikker på lav binyrereserve/slitne binyrer. Så nå håper jeg nesten at det er dette som gjelder for meg. Og nå går jeg og bestiller sånne greier som anitab tar. Har bestemt meg ;) Er jo mer død enn levende, bortsett fra de h..... smertene.
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, det var jo for godt til å være sant.

Får ikke bestilt fordi jeg ikke har de nye tilleggs-kodene ihht verfied by visa - har ikke nettbank som visst kreves for å få disse kodene. Noe så irriterende. Alt hva de finner på!

Kaste bort de få kreftene på alt idioti! Hvorfor kan de ikke bare ha enklere løsninger i så fall? F.eks. sende med regning i pakken .... !!! :P :evil:

Ja, nå skjønner jeg jo enda mindre. Ville sjekke nettbutikken før jeg la inn dette innlegget. Og nå takker de for bestillingen! Mens de før sa jeg ville bli omdirigert til min bank, og min bank da sa jeg måtte logge inn med brukernavn og passord for nettbank - noe jeg da ikke har. Herlighet, så mye vas!

Ja, ja, bare ordren så blir ekspedert, så er jeg fornøyd. Men nå har jeg jo bestilt nettbank, siden de påstod tidligere at det var påkrevd.

(Husker jeg opplevde det samme når jeg skulle bestille Syden-tur på nettet. Da hadde de også begynt med disse ekstra kodene, men da løste jeg det ved å ringe og betale pr tlf med Visa, da trengte de ikke kodene. Akkurat slikt surr mitt stakkars hode ikke tåler.)

Kan likesågodt sjekke mailen da. Joda, der er ordrebekreftelse....

God natt!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Stakkars dere, dere skjønner kanskje ikke hva jeg fabler om?

For å handle i Nettbutikker merket med Verified by Visa og MasterCard SecureCode må du ha tilgjengelig sikkerløsningen fra nettbank i tillegg til opplysninger fra kortet.

Slik betaler du
    Når du har valgt vare fra en nettbutikk, går du til betaling. Tilbyr butikken Verified by Visa og MasterCard SecureCode, betyr det at du som kunde av oss blir bedt om å benytte sikkerhetsløsning fra nettbank for å legitimere deg. Følg anvisningene og gjør som du pleier ved pålogging i nettbank.
    Dette ble jeg omdirigert til ved Sparebanken Sør fra nettbutikken.

Og dette forteller jo hvor mye en slik ekstra "sikkerhet" er verd, når bestillingen min likevel gikk igjennom - uten at jeg hadde "sikkerhetsløsning fra nettbank for å legitimere deg".

Jallajallajallajallajallajalla

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg mener Nora mang en gang har sagt at karbohydrater kan tette igjen reseptorene for thyreoideahormon på cellene. Jeg håper inderlig ikke dette gjelder meg med min karbohydrathunger og IBS som nesten ikke tåler annet enn karbo.
    Du får trøste deg med at lavkarbo ikke virker på alle oss slakke mennesker ;) Jeg har levd på hard lavkarbo siden sommeren. Ingen virkning :( Bare enda mer Levaxin ;)

Du må nok legge paranoiaen i en skuff min venn :P Det er bar skjebnen som svinger innom ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg tror disse tilleggskodene er de små tall på baksiden av visa-kortet, jeg trengte dem ihvertfall på sas sine nettsider og det var en link som man kunne trykke på som forklarte hvor man fant dem på kortet.
    Men jeg kan ikke utelukke at noe nytt er dukket opp.

Om IBS osv, så har mange, mange rapportert betydelig bedring på SCD, The Specific Carbohydrate Diet. Jeg ser mange med autistiske barn bruker den dietten også, og det fins sågar lister for dem på både LOD og SCD. (rapporterer fra siste nytt som foregår på nettet ang. behandling av autistiske barn , se er prøvekluter for oss andre, og LDN brukes også samt diverse former for behandling for tungmetaller siden disse har forstyrret metallstoffskifte)
    http://www.scdiet.org/ link til dansk side fins på siden
    http://en.wikipedia.org/wiki/Specific_Carbohydrate_Diet

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg tror disse tilleggskodene er de små tall på baksiden av visa-kortet, jeg trengte dem ihvertfall på sas sine nettsider og det var en link som man kunne trykke på som forklarte hvor man fant dem på kortet.
    Men jeg kan ikke utelukke at noe nytt er dukket opp.
    Det er 3 tall i ruten hvor signaturen er. Det er vanligvis den de spør etter når man skal betale på nettet. Ellers hiver jeg meg på Noras utsagn, det kan jo være noe nytt altså
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Her er en forklaring på hvorfor T4 medisiner ikke virker. Og om at det å starte opp på små doser kan gjøre alt verre!

http://thyroid-disease.org.uk/index.php ... pic=2981.0
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hei igjen, dere

Nei, det var ikke de tre tilleggstallene på VISA-kortet, de hadde jeg allerede lagt inn, det var noe helt annet. Har fått ny mail fra dem, skjønner ingenting. Og brever og mail fra banken min ang nettbank, de har tatt helt av, enda jeg spurte om det kostet noe først - med nettbank altså. Orker ikke alt dette bla, bla, bla. Klarer ikke lese... og forstå....

Anne Ma - jeg hentydet jo litt til at det var DU som var paranoid - min venn ;)

Skal lese mer igjennom hva dere skriver etterhvert. Hodet er så bestemt ikke med meg. Ser du har en spennende link, anitab - og ja, jeg startet jo opp på veldig små doser i sin tid, kanskje 25 eller 50 mikrogram to-tre dager i uka.

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn