Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 31

Tråd: Forkjølt!!

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    136

Standard

[quote="isa1"]dette handler faktisk ikke bare om forkjølelse....det ligger absolutt under posten for lavt stoffskifte, for et lavere immunforsvar er jo ikke uvanlig med lavt stoffskifte.

Vet du om det er det slik at det er påvist med blodprøver at man har lavere immunforsvar når man har lavt stoffskifte? I tilfelle, hvilke blodprøver?

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard Meget sannsynlig sammenheng

Hei!
    Min debut på dette forumet skulle egentlig være et spørsmål, men jeg kom aldri så langt.
    Jeg har hatt tett nese i åresvis. Alltid et nesebor som er tett selv om jeg ikke er forkjølet. Artikkelen til n'finn var en god forklaring.
    De siste fire årene hvor den uttalte slitenheten kom inn i bildet, har jeg
    også hatt tre kraftige forkjølelser eller influensa i året. Med bihulebetennelse og bronkitt i tillegg. Full pakke hver gang - langvarig.
    Nå som jeg har fått hvilt, fordi jeg har vært sykemeldt (endelig!) i tre måneder, har jeg ikke hatt et snev av forkjølelse.
    Stress, setter ned immunforsvaret. Jeg tåler ikke stress. Jeg har også litt høyt kortisol, noe som også svekker immunforsvaret. (?) Avfallstoffene kommer også tregere ut av kroppen.
    Bøtter med vitaminer har ikke forhindret mine infeksjoner. Men å fått hvile en presset kropp har hjulpet.
    Jeg er helt overrasket over at jeg har gått gjennom vinteren uten å bli forkjølet. (Det er ikke Levaxinen som har hjulpet med dette, for det har jeg bare tatt i syv uker.)
    Vi trenger vel litt mer hvile enn andre. Kanskje vi har en tendens til å hvile "etterpå" - når det er for sent. Det er viktig å hvile seg opp før man gjør ting også.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Som camomilla har jeg også fått påvist ubalanse i kortisolen, og dette skulle altså behandles m T3, som jeg ikke tålte.

Slimhinnene mine er ikke mye å skryte av, og det inviterer jo virus inn! :
    Jeg har lite tårevæske, og blør i nesa for et godt ord. Tett nese er jeg også godt kjent med. Dette lever jeg med, men forkjølelsene er verre, spesielt når de opptrer så hyppig. Tar også vitaminer, men er skeptisk til disse urtepreparatene. Anyway, godt å høre at det er flere hypoer som sliter (Ikke misforstå)
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Isa1, hva er avant garden?
    Sliten
    Forkjølt!!
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard avantgard

norskoppfunnet virushemmer - styrker immunforsvaret. Fås i helsekost. Virket ikke på meg, og jeg tror jo på nesten all helsekost. Nesten all god helse starter i tarmen. Anbefaler probiotika (melkesyrebakterier) alle untatt de man får kjøpt på apoteket (idoform) gå i helsekosten. Anbefaler også alger (Clorella eller spirulina) de renser kroppen. Og selvfølgelig alle andre vitaminer.
    Rutiner, hvile og et jevnt tempo hjelper for meg. Og kanskje droppe melk. Jeg var en stor virusmagnet, men har nå ikke vært forkjølet siden november. Kanskje fordi jeg ikke har vært på jobb?

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Ja kanskje probiotika er tingen. Slimhinnene i tarmen har det sikkert heller ikke godt er jeg redd.
    Sliten
    Forkjølt!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda
    Yvette.... er over en mannsalder siden jeg brakk armen(derfor jeg ikke husker noen knep å komme med heller- lærte å knytte skolisser med bare venstre, men huska jo ikke hvordan. nå har du den hemmeligheten, kanskje). Men til det du lurer på, jeg mener de tok røntgen av armen min for å se om det var skikkelig grodd FØR de fjerna gipsen!! Fortsatt god bedring....
    Takk gunnda. Det går bedre og jeg har lært noen triks ja....

Jeg har vært til kontroll der de tok røntgen gjennom gipsen, og fikk vite at det ser fint ut. "Off topic".
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Hildemor Gjest

Standard

Man lærer stadig noe nytt her inne

Tidligere i kveld sa jeg til min samboer at jeg synes det er så merkelig at jeg har vært forkjølet i hele vinter - nå vet jeg jo svaret på hvorfor

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

En tilleggsopplysning; Øyenbetennelsen jeg hadde var en regnbuehinnebetennelse, som oppstår når immunforsvaret er svekket.
    Sliten
    Forkjølt!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg var også mye plaget med forkjølelse, men så begynte jeg med solhattdråper etter tips fra legen min. Det har hjulpet. Nå er jeg aldri forkjølet. Jeg tar solhatt hver dag.

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn