Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 31

Tråd: Forkjølt!!

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard Forkjølt!!

Nå har jeg hatt forkjølelsenes mor i 2 mnd!! Har ikke fått antibiotika, da det skyldes virus. Det er greit, men når tar dette slutt? :(
    En hårdnakket øyenbetennelse fulgte med, men den gikk heldigvis over ved hjelp av drper/salve. Jeg har aldri vært så utslått av en "vanlig " forkjølelse før, og har heller ikke gått så lenge syk. Jeg kan omtrent ikke bevege meg ut i frisk luft, da symptomene forverres ytterligere. For en tid tilbake økte jeg dosen m levaxin etter å ha fått påvist lav T3. Det virker nå som om immunforsvaret mitt er helt på bærtur, og det gjør meg engstelig! Noen i panelet med lignende problemer?
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

baremei Gjest

Standard

Dette handler vel mest om forkjølelse - vær så snill å poste til riktige grupper.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

Poste riktig, "baremei ". Kan nok hende at noen er på bærtur når det gjelder å poste emne på riktig sted. Men denne traff meg. Har det på samme måte som "coffefe". Når en er på doseforandring så hekter en fort "vanlige" ting på stoffskiftet. Kroppen virker som den går i spinn og en får en mengde symptomer som det er vanskelig å plassere. Hvilket forum er da mer riktig å henvende seg til enn dette ?
    For 7 mnd. siden ødela jeg et leddbånd i kneet, det er ennå ikke leget. Legen forutsa en tre mnd. lang helingstid. Nå sier han at det tar nok lenger tid fordi en hypo-kropp trenger lengre tid på å restituere seg !! Vær nå snill å ha en smule overbærenhet med oss ikke spesialister.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Det virker på meg som om også kroppen min tenger mye lenger tid på å fikse skader etter jeg fikk store problemer med stoffskiftet. Jeg har ingen tvil om at dette påvirker mitt immunsystem. Men jeg er ikke bekymret for det. Det er liksom en observasjon
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

baremei Gjest

Standard

Joda, og jeg flyttet jo heller ikke posten slik jeg pleier.

Og jeg krever ikke at alle er spesialister, jeg er heller ikke det.

Men med tanke på fremtiden, nye brukere, muligheter for å finne frem og til å kunne søke seg gjennom og finne det man leter etter synes jeg altså ikke at den hører hjemme her, men lot tvilen komme den tilgode.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Henger meg på her jeg. Skreiv et annet sted at jeg har brukket armen. Har gått med gips i 3 uker nå, og har 2 uker igjen. Jeg glemte å si på sykehuset at jeg har hypothyreose, men har det noe å si for helingen når jeg føler meg riktig medisinert? Og kanskje litt "overmedisinert"?

Driver og senker dosen litt for å se om jeg kan greie meg med litt lavere dose. Har gått på 4 grain Westhroid i flere måneder. Tar ikke blodprøver, men sjekker temperatur....og vekt da, men ikke nå med denne tunge gipskladden på... :(
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

baremei, dette var so selvsagt ment som et innlegg ang hypotyreosens eventuelle innvirkning ang forkjølelse, og ikke forkjølelsen i seg selv!
    Takk til dere andre for respons!
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard

Yvette.... er over en mannsalder siden jeg brakk armen(derfor jeg ikke husker noen knep å komme med heller- lærte å knytte skolisser med bare venstre, men huska jo ikke hvordan. nå har du den hemmeligheten, kanskje). Men til det du lurer på, jeg mener de tok røntgen av armen min for å se om det var skikkelig grodd FØR de fjerna gipsen!! Fortsatt god bedring....
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

dette handler faktisk ikke bare om forkjølelse....det ligger absolutt under posten for lavt stoffskifte, for et lavere immunforsvar er jo ikke uvanlig med lavt stoffskifte.

selv har jeg samme opplegg når stoffskfitet er lavt - den ene forkjølelsen avløser den andre.

men jeg ble helt vanvittig mye bedre med det etter å ha begynt med avant garden. anbefales på det sterkeste, har milde forkjølelser maks en gang i året nå jippi
    (synes selvfølgelig veldig synd på meg selv fortsatt hver gang)

Side 1 av 4 1234 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn