Viser søkeresultater 1 til 10 av 77
Threaded View
-
06-04-08, 17:13 #9
Det er en grundig artikkel om forskjøvet døgnrytme og feil cortisolmålinger på www.tidsskriftet.no , noen av dere vet vel hvilken jeg mener.
Handler om en ung mann hvor man tilfeldigvis finner feil tall og utreder ham, men egentlig er det ikke noe feil med ham, det er bare at man ikke tok i betraktning at han hadde omvendt dag....og konklusjonen er , hvorfor i h...bestilte legen slike prøver på en frisk ung mann, de forvirret bare......jaha.
Om tellene dine: ja, de er lave i referansområdet. Har lest et sted at morgen cortisol skal helst ligge trekvart oppe i referansområdet, ikke i nedre del. Jeg mener det er mer om noe lignede i Gails Thyroid Tips (google for dem, det er masse om cortisoldøgnrytmen der)
Ellers vil man tror jeg bare komme videre hos Balderklinikken (hvor en runde koster 8-12000 plusss masse kosttilskudd) eller en lege i tyskland eller Blgia som er utdannet hos søsknene Thierry og Therese Hertoghe. De er skikkelig grundige.
Om karbohydratene igjen: noen har den teorien (flere grupperinger) at IBS og fbromyalgi og autoimmune sykdommer kommer av bakterieinfeksjoner, (mykoplasmainfeksjoner) (blant annet Marshallhelp.forumet, samt flere andre nettsamfunn som tar antibisitka for revamtisme elelr andre ting, fnat noen linker på en candidaside, samt leste noe lignede på en ldn-yahoogruppe idag, et innlegg av Brenda som kommer menoen kommentarer om lyme(borreliose ) og MS og autoimmuns sykdommer utløst av B.Burgdoerferi... og flere nevner at man må begrense karbohydrater under behandling. Karbo svekker immunsystemet, samt er mat for bakteriene.
Jeg hadde noenete-sjokolade-om ettemiddagen-eller noen skiver marsipan fra marsipanpølse, og prøvde en liten dose naltrexon noen dager siden, og suget forsvant helt.
Det fins noen norske pasienter med crohns og IBS som prøver ldn nå.
Forskere har faktisk funnet et gen hos dem som gjør at de ikke makter å kaste ut slike bakterier fra cellene slik de burde. Akkurat det pasientene har bablet om i årevis....
bare grubler litt om diverse temaer, jeg. Håper vi kommer videre. De på diverse ME-forums osv driver også å følge med i diverse slike alternative behandlinger , samt prøver ldn også.
nora
nora

Svar med sitat
Bokmerker