Viser søkeresultater 1 til 10 av 56
Threaded View
-
06-04-08, 00:44 #11
Hei Rebecca...
Det du opplever hos legen er noe de fleste av oss opplever. Man burde være frisk for å være syk!!! Jeg har dessverre ikke alle svarene du trenger, men et par ting har jeg lyst til å nevne.
Få utskrift av alle blodprøver fra legen din. Du kan selv sjekke betydningen av dem her: http://www.msa.ahus.no/modules/module_1 ... ds=198a191
Ellers så kan det være nyttig å finne sidene til det sykehuset/labratoriet som har utført prøvene for å se referanseverdier.
Det er flere grunner til at Kalium blir lavt. Nyrene kan skille ut for mye pga. sykdom og det samme skjer via tarm dersom du har diare. Det finnes også medikamenter (vanndrivende) som gjør at du får lavt kalium, selv om de fleste av disse er kaliumbesparende i dag. Ellers finnes det en del sykdommer som diabetes og cushings syndrom som også kan forårsake lavt kalium. Dette er noe som bør utredes hos Endikrinolog, dersom du ikke har en klar årsak som Diare. Lavt kalium fører til muskelsmerter! Tro meg... jeg har kjent det på kroppen!
Når det gjelder prøven som du har tatt for den autoimmune delen, så finnes det flere prøver som er generelle. Den vanligste er vel ANA, men det finnes flere.
Tørrhet i øyne og munn følger med flere sykdommer, men Sjøgrens syndrom er en autoimmun sykdom der dette er kjennetegnet. Sjøgrens er vanlig å få sammen med andre autoimmunesykdommer.
Lavt stoffskifte gir også en del av de symptomene du beskriver, men synes det høres ut som om du har mer enn bare lavt stoffskifte på gang...
Lykke til videre!Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Svar med sitat
Bokmerker