Viser søkeresultater 1 til 10 av 77
Threaded View
-
05-04-08, 22:36 #7
Hildemor

Det er sikkert et godt tips, om noen bare hadde vært interessert i høre...
Endokrinologen som ikke ville la meg ta kortisol i spytt, er nok ikke interessert i få meg tilbake - men han foreslo jo selv en second opinion... Og etter hans oppførsel, er jeg slett ikke interessert i komme tilbake til ham.
Primærlegen protesterte villt når jeg sa at noen av oss ble for sent behandlet - nettopp fordi han mente ingen endokrinolog ville behandle så lenge man befant seg innenfor normalområdene.
Jo mer jeg tenker på det, jo mer ser jeg at jeg er jo veldig lav. Og når jeg blir dårligere - som nå - så er jeg nok enda lavere. Lurer på hvordan det hadde slått ut om jeg hadde orket å måle døgnurin, lavt morgen og kveld...?
Jeg var veldig nøye med hvile og mat og tannpuss og alle retningslinjene til prøvetakning. Hvile/ligge i senga en time før f.eks. Men jeg stod jo ikke opp kl. 08.00, når jeg tok prøvene. Satte vekkerklokkene på, og så la jeg meg etterpå. Men før jeg tok prøvene, måtte jeg på do - må alltid på do - 100 ganger i løpet av dagen og natta (litt overdrevet, kanskje, men nesten....), og så skulle jeg skylle munnen med vann 5 minutter før jeg tok prøven. Så prøven er ikke tatt akkurat når jeg våkner, og viser dermed ikke helt nøyaktig kortisol-nivå - nivået stiger jo med en gang vi begynner å "styre", men det har de kanskje lagt inn i sine beregninger?
Ja, på det tidpunktet sov jeg vel fra ca 03.00 - 11.00, så dine antakelser er ikke så feil ;) Og jeg sov mye bedre enn det jeg gjør nå. Etter jeg var i syden, sov jeg ganske godt i noen uker, til kulda kom og tok kvelertak på meg igjen. Var lavtrykk over lengre tid når jeg kom hjem, og mye mildere enn nå - og da er jeg ikke så dårlig.
Men vet du om noen norske godkjente kilder som kan underbygge det du sier? Ikke for min del, jeg er helt enig, men noe jeg kan vise til legen?
Ja, og vet du, du nevner at prøvene kan slå ut feil på deprimerte... Det stod vel i veiledningen at infeksjon i kroppen kunne gi forhøyede verdier? Hm... jeg kan ikke finne det igjen på veiledningen, men jeg er sikker på at jeg har lest det, ganske sikker i alle fall. Og om jeg ikke har direkte infeksjoner, så hadde jeg forhøyede antall leukocytter både i blære, tynntarm og tykktarm på det tidspunkt - og det er jo igjen forløpet til betennelser, så jeg vet ikke om det kan ha virket noe inn?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat
Bokmerker